۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۴۶
کد خبر: 82304985
T T
۰ نفر
ذخیره سازی سوخت در مرزهای غربی در آستانه اربعین 50 درصد افزایش یافت

تهران- ایرنا- مدیر عملیات شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: ظرفیت ذخیره‌سازی سوخت در مرزها در آستانه برگزاری مراسم اربعین نسبت به پارسال 50 درصد افزایش یافته است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از وزارت نفت، عباس كاظم‌پور با اعلام آمادگی كامل این شركت برای سوخت‌رسانی به زایران اربعین افزود: امكانات لازم برای تامین سوخت بخش‌های حمل و نقل زمینی، هوایی، موكب‌ها، گرمایش و پخت و پز آماده شده است.
وی افزود: انتخاب استان‌های هدف (اهواز، آبادان و ایلام) و معین (میاندوآب، كرمانشاه، تهران، لرستان، كردستان، همدان، اراك و قم) از جمله راهكارهای پیش‌بینی شده برای تامین سوخت در این ایام است.
كاظم‌پور اعلام كرد: شركت پخش به دنبال ارایه كامل‌ترین و بهترین سرویس با بهره‌برداری حداكثری از امكانات و بهره‌گیری از استان‌های هدف و معین، انتقال نیروی انسانی و تجهیزات برای تامین و انتقال فرآورده‌های نفتی (بنزین، نفت سفید، نفت‌گاز و گازمایع) برای ذخیره‌سازی با توجه به اوج زمان نیاز در ایام اربعین است.
مدیر عملیات شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با تاكید بر این‌كه برای رفت و برگشت زایران اربعین تمامی تمهیدات در نظر گرفته شده است، گفت: سوخت‌رسانی ایمن و پایدار در تمامی محورهای مواصلاتی با آمادگی جایگاه‌های ثابت و دیگر انبارهای نفت انجام خواهد شد.
به گفته وی، با توجه به تراكم جاده‌‌ها و برای جلوگیری از وقوع مشكل در زمینه انتقال و عرضه سوخت و حركت آسان ناوگان‌های سوخت‌رسانی، در مكان‌های مختلف سوخت انبار شده است.
كاظم پور ادامه داد: انبار كردن سوخت در محلی غیر از انبارها علاوه بر ایجاد امكانات چند برابر ظرفیت‌های موجود، اقدام‎های تامینی و امنیتی گسترده‌ای را می طلبد كه شركت پخش این اقدام را انجام داده است.
وی اعلام كرد: از آنجایی كه رفتار حركتی زایران در مورد وسایط نقلیه شخصی و عمومی تابعی از مقتضیات فیزیكی جاده‌ها است، بنابراین لازم است علاوه بر جایگاه‌های ثابت عرضه خودمان را با رفتارهای حركتی براساس نیازسنجی، مكان‌یابی و اقتضائات برنامه با آماده باش جایگاه‌های عرضه سیار در حداقل زمان و كامل‌ترین وجه تطبیق دهیم.
مدیر عملیات شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اضافه كرد: ١٢ جایگاه سیار برای نصب پیش و پس از ایام اربعین آماده شده است.
وی با تاكید بر این‌ كه شركت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایران آمادگی سرویس‌دهی تا 50 درصد بیش از ظرفیت مصارف پارسال را دارد، افزود: جریان انتقال فرآورده سیال است و این به معنی پایان سرویس‌دهی ما نیست و به هر اندازه كه نیاز باشد، تامین سوخت خواهیم كرد.
به گزارش ایرنا، پیش بینی شده است امسال حدود 3 میلیون نفر از مردم ایران برای شركت در مراسم اربعین حسینی به استان های غربی كشور تردد كنند.
مراسم اربعین در 30 آبان ماه جاری برگزار می شود.
اقتصام**2022**1561**تنظیم كننده:میثم طاهری**انتشاردهنده: مژگان توانا
۰ نفر