۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۱۹
کد خبر: 82304923
T T
۰ نفر
معاون استاندار فارس: پایتختی جوانان جهان اسلام فرصت مناسبی برای استان فارس است

شیراز- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری فارس گفت: پایتختی جوانان جهان اسلام فرصت مناسبی برای نشان دادن توانمندی های شهر شیراز و استان فارس است و همه باید كمك كنند تا آبروی این شهر و كشور حفظ شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی پژوهش جهرمی شنبه درنخستین نشست شورای سیاست گذاری میزبانی شیراز افزود: باید بكوشیم طی یكسالی كه به عنوان پایتخت جوانان اسلام هستیم نشان دهیم كه می توانیم میزبان بسیاری از رویداهای مهم باشیم.
وی ادامه داد: باید تبلیغاتی كه برخی از كشورها به ویژه عربستان به راه انداخته اند كه ایران به دنبال فرقه گرایی هستند را با عملكرد خوب خنثی كنیم و در بین 58 كشور عضو سازمان كشورهای اسلامی تغییرنگرش ایجاد كنیم .
پژوهش بیان كرد: باید با مبانی فقهی و علمی نشان دهیم شیراز مهد تمدن فرهنگ و عرفان است و باید كاری كنیم تا جوانان كشورهای عضو از شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت به نیكی یاد كنند .
معاون سیاسی استانداری فارس با اشاره به اینكه كار بسیارحساسی در جهت هر چه بهتر برگزاری این میزبانی داریم افزود : از تمام دستگاه های اجرایی می خواهیم كه نهایت همكاری را داشته باشند تا آبروی ایران اسلامی حفظ شود.
وی اضافه كرد: باید در این مدت چهره شهر شیراز را تغییر دهیم كه این امر توسط شهرداری صورت می گیرد چرا كه اگر عملكرد موفقی داشته باشیم این امكان وجود دارد دو باره میزبانی را به شیراز بدهند .
پژوهش افزود: تمام دستگاه ها برنامه های خود ارایه دهند تا بهترین امكانات را برای پایتختی جوانان جهان اسلام فراهم كنیم.
معاون استانداری فارس از تلاش های خوب كامیاب مدیر كل ورزش و جوانان فارس تقدیركرد وگفت : با توجه به اینكه چند كشور دیگر وهمچنین چند شهر دیگر از كشورمان داوطلب پایتختی بودند تلاش خوب مدیر كل ورزش و جوانان این فرصت را برای شیراز و استان فارس فراهم كردند تا بهتر خود را نشان دهیم .
در سومین اجلاس وزیران ورزش و جوانان كشورهای عضو سازمان همكاری اسلامی كه مهر ماه در استانبول بر گزارشد، شیراز برای سال 2017 میلادی پایتخت جوانان جهان اسلام شد.
هم اینك استانبول این عنوان را در دست دارد.
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالك زاده
7368 / 1876