۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۲۵
کد خبر: 82301568
T T
۰ نفر
چهار هزار و 125 مشترك در شهرستان بدره از نعمت گاز بهره مند هستند

ایلام - ایرنا - رئیس اداره گاز ناحیه بدره گفت :چهار هزار و 125 مشترك در این شهرستان از نعمت گاز بهره مند هستند كه از این تعداد 2 هزار و 672 اشتراك شهری و یك هزار و 435 اشتراك روستایی است.

فرهاد مولایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پوشش انشعاب گاز در حوزه شهری 95 درصد و در حوزه روستایی 85 درصد است.
وی اضافه كرد: برای خدمات رسانی مطلوب به مشتركان تاكنون 34 كیلومتر شبكه خط فلزی و 117 كیلومتر شبكه پلی اتیلن با بهره مندی از پنج ایستگاه tbs نصب و اجرا شده است.
مولایی تعداد علمك گاز نصب شده در این شهرستان را سه هزار و 380 اعلام كرد و گفت: عمده اشتراك استفاده در شهرستان را مصارف خانگی تشكیل می دهد و در بخش صنعتی، خدمات دهی اداره گاز به 13 واحد مرغداری تحت پوشش انجام شده است.
رئیس اداره گاز ناحیه بدره با اشاره به اهمیت وجود سد و نیروگاه سیمره در شهرستان یادآور شد: تمام امور گاز كشی مربوط به این پروژه مهم اقتصادی از سوی اداره گاز انجام شده و جهت اتصال به شبكه گاز فقط نیازمند انجام شبكه داخلی است كه بر عهده مدیریت سد و نیروگاه سیمره است.
مولایی به برگزاری برنامه مشترك اداره گاز و آموزش و پرورش اشاره كرد و تاكید كرد: در آستانه فصل زمستان و استفاده همشهریان از وسایل گرمایشی برنامه ای به صورت نمادین در مدارس اجرا می شود كه در آن كارشناسان اداره گاز نكات مهم و ایمنی را برای دانش آموزان تشریح می كنند تا با انتقال این مفاهیم به خانواده ها از خطرات احتمالی پیشگیری شود.
وی در مورد نقش آموزش در پیشگیری از حوادث گفت: بروشور و كتابچه های راهنما توسط اداره گاز در اختیار همشهریان قرار داده می شود كه در آنها نكات ایمنی و تاثیرگذار در سلامت خانواده ها قید شده است.
وی افزود: در سال گذشته هیچ موردی از سوانح و حوادث مربوط به گاز در سطح شهرستان نداشته ایم و امسال نیز لازم است مشتركان با رعایت نكات ایمنی و توصیه های كارشناسان از بروز آتش سوزی با گازگرفتگی پیشگیری كنند.
رئیس اداره گاز ناحیه بدره، استفاده از وسایل دارای نشان استاندارد، استفاده از كلاهك به شكل H و كنترل مسیر های خروجی در ابتدای استفاده از آنها، رعایت استاندارهای ارتفاع لوله ها در سطح پشت بام، عدم استفاده از آبگرمكن و بخاری در حمام و انباری و همچنین عدم استفاده از شیلنگ گازرسانی به طول بیش از یك و نیم متر را از نكات ایمنی مهمی دانست كه می تواند در كاهش خطرات و حفظ سلامت شهروندان موثر باشند.
شهرستان بدره در 87 كیلومتری ایلام قرار دارد.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6034/7177