۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۲۷
کد خبر: 82301268
T T
۰ نفر
وظيفه همه مسئولان دفاع از حقوق مردم است

زنجان - ايرنا - نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي گفت: مسئولان موظف هستند كه در حد توان از حقوق مردم دفاع كنند و تهديدهاي پيش روي حق آنان را از بين ببرند.

علي وقفچي روز چهارشنبه در بزرگداشت روز جهاني شهرسازي با موضوع حكمروايي شهري افزود: ما معتقديم در بخش هاي مختلف شهرسازي تناسب رعايت نشده است.
وي يادآورشد: متاسفانه در شهرسازي، فرهنگ فداي درآمد زايي شده است و اين نقص بزرگي در اين زمينه محسوب مي شود.
وقفچي اظهار كرد: در ساخت ها و سازها خبري از اصالت و فرهنگ معماري كه زبان گوياي فرهنگ جامعه نيست.
نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي گفت: در سطح شهرستان زنجان برخي مشكلات عديده اي وجود دارد كه يكي از قابل توجه ترين آنها در بخش بافت فرسوده شهري است.
وي خاطرنشان كرد: برخي طرح هاي نيمه كاره اي در سطح شهرستان مشاهده مي شود كه اتمام آن به آرزويي براي شهروندان تبديل شده است.
وقفچي ادامه داد: اين پرسش همواره براي مردم وجود دارد كه چرا اين ميزان پروژه هاي بلاتكليف در سطح شهر زنجان وجود دارد و انتظار دارند كه مسئولان علت اين موضوع را به شكل شفاف توضيح دهند.
نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي گفت: مردم از مسئولان كار مي خواهند و اين حق مردم است كه مسائل براي آنان شفاف سازي شود.
وي وجود رطوبت در سطح وسيعي از بافت فرسوده شهر زنجان را ديگر مسائل پيش روي مردم برشمرد و اضافه كرد: امروز رطوبت نفوذ يافته در ساختمان ها و مناطق جنوبي شهر به ويژه بناهاي تاريخي و بازار كه تراكم جمعيتي بالايي در آن سكونت دارند را تهديد مي كند.
وقفچي ابراز كرد: موضوع ديگري كه نياز به ساماندهي دارد و تا كنون متولي آن مشخص نشده، بحث فاضلاب هاي شهري است و دستگاه هايي همچون شركت آب و فاضلاب شهري و اداره كل حفاظت محيط زيست آن را خارج از حيطه اختيارات خود اعلام كرده اند.
نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي گفت: بحث ديگر، موضوع مديريت پسماندهاي صنعتي است كه براي جلوگيري از ايجاد بحران از ناحيه آنها، از هم اكنون بايد براي ساماندهي آن برنامه ريزي و اقدام كرد.
وي تاكيد كرد: موضوع ساماندهي صنايع آلاينده و شركت سرب و روي به اين معنا نيست كه كسي مخالف فعاليت هاي واحدهاي اين چنيني يا به دنبال گسترش بيكاري است، بلكه تاكيد بر حفظ سلامتي شهروندان و آينده محيط زيست محسوب مي شود.
3001/6085
خبرنگار: مينا افشاري** انتشاردهنده: رويا رفيعي
براي دريافت لحظه به لحظه اخبار استان زنجان به كانال www.telegram.me/irnazanjaan بپيونديد.