۱۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۳۳
کد خبر: 82293052
T T
۰ نفر
راهپیمایی پرشور 13 آبان  روز ملی مبارزه با استكبار در هرمزگان برگزار شد

بندرعباس- ایرنا- راهپیمایی پرشور 13 آبان روز ملی مبارزه با استكبار امروز پنجشنبه همزمان با سراسر كشور با حضور آحاد مختلف بویژه دانش آموزان و دانشجویان، مسئولان ارشد استانی، روحانیون، مسئولان نظامی و مردم عادی در اقصی نقاط هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیزدهم آبان روز مبارزه با استكبار جهانی است و استكبار ستیزی از اصول اصلی انقلاب اسلامی مردم ایران اسلامی به رهبری امام راحل می باشد .
مراسم 13 آبان در بندرعباس مركز استان هرمزگان از ساعت 9 صبح از سه راه گلزار شهدا آغاز و با تجمع راهپیمایان در گلزا شهدا ادامه یافت و شركت كنندگان بار دیگر انزجار خود را از استكبار جهانی و آمریكای جنایتكار به نمایش گذاشتند.
شركت كنندگان در این راهپیمایی با در دست داشتن پلاكاردهایی بر ضرورت تداوم مبارزه با ظالمان و حمایت از مظلومان در جهان تاكید و با سردادن شعارهای مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر استكبار، امروز روز 13 آبان است ،روز مبارزه با استكبار است ،13 آبان همیشه برپاست ، یادآور نابودی آمریكاست انزجاز خود را از هرگونه ظلم و ستم اعلام كردند.
همچنین شركت كنندگان شعارهای 'رهبر اگر فرمان دهد غسل شهادت می كنیم'، 'لبیك یا خامنه ای، لبیك یا حسین است' و 'هیهات من الذله' سردادند.
امروز در مسیر مراسم راهپیمایی نهادها و ارگانها، محصولات فرهنگی با مضامین مرتبط با یوم الله 13 آبان و آمریكا ستیزی توزیع كردند.
راهپیمایی روز مبارزه با اسكتبار جهانی در بندرعباس با قرائت قطعنامه سراسری ویژه روز 13 آبان پایان یافت.
13 آبان یادآور سه رخداد بزرگ تبعید حضرت امام خمینی(ره) به تركیه در سال 1343، كشتار دانش آموزان به دست رژیم پهلوی در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریكا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال 1358 است.
13 آبان ماه كه در تقویم رسمی ایران به عنوان «روز ملی مبارزه با استكبار جهانی» نامگذاری شده، فرصتی برای تبیین و بازخوانی حوادث مهمی است كه در سه مقطع زمانی، مبارزه ملت ایران با آمریكا و مستكبران جهان را درپی داشت.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

سرخط اخبار استان‌ها