۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۵۰
کد خبر: 82292198
T T
۰ نفر
آغاز سومين دوره المپياد هاي ورزشي درون مدرسه اي در البرز

كرج - ايرنا - سومين دوره المپيادهاي درون مدرسه اي البرز با شعار تحصيل، تهذيب و ورزش روز چهارشنبه در آموزش و پرورش ناحيه سه كرج با حضور مسوولان استاني ، قهرمانان ورزشي كشوري ، اولياء دانش آموزان و دانش اموزان قهرمان در رشته هاي مختلف ورزشي برگزار شد.

به گزارش ايرنا، برنامه متمركز استاني سومين دوره المپيادهاي ورزشي درون مدرسه اي در دبيرستان نمونه دولتي علي ابن ابيطالب (ع) برگزار شد كه مدير كل آموزش و پرورش البرز در آيين گفت: المپيادهاي ورزشي نماد تحقق شعار تحصيل ،تهذيب و ورزش در مدارس است.
وي اظهار كرد: المپيادهاي فرهنگي ، علمي ، مهارتي و ورزشي هر كدام در شناسايي توانمندي ها و استعدادهاي دانش آموزان در مدارس ايران اسلامي نقش دارد.
وي با اشاره به نقش مهم ورزش در سلامت جسم و روان خاطر نشان شد: المپيادهاي ورزشي با توجه به منويات رهبر معظم انقلاب در دستور كاري وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت تا دانش آموزان در سه بخش تحصيلي ، تهذيب و ورزش تحت پوشش فعاليت هاي المپيادهاي ورزش درون مدرسه اي قرار گيرند.
مدير كل آموزش و پرورش البرز بيان كرد: هر ساله با آغاز المپيادهاي ورزشي درون مدرسه تعداد بيشتري از دانش آموزان با توجه به افزايش زير ساخت هاي ورزشي در حوزه آموزش و پرورش تحت پوشش قرار مي گيرند.
ساكي گفت:المپيادهاي ورزشي درون مدرسه اي از تنوع مختلف رشته اي در حوزه ورزش برخوردار است كه در آن با توجه به علاقمندي و استعداد دانش آموزان مي توانند در آن در كنار معلمان و اولياء مشاركت داشته باشند.
وي يادآورشد: در اين الميادها دانش آموزان و خانواده ها با نقش مهم ورزش در ارتقاء ضريب سلامتي افراد جامعه نيز آشنا مي شوند و رعايت تغذيه مناسب و اختصاص زماني از اوقات روزانه به ورزش را در دستور كاري خود قرار مي دهند.
مدير كل آموزش و پرورش در ادامه به برگزاري اين المپيادها در همه پايه هاي تحصيلي در مدارس پرداخت و اظهار كرد: المپيادهاي ورزشي درون مدرسه اي در ترويج فرهنگ عمومي و بومي در رشته هاي مختلف و يادگيري بهتر دروس نيز تاثيرگذار است.
ساكي گفت: دانش آموزان البرزي در سال تحصيلي گذشته در رشته هاي مختلف ورزشي در مسابقات ورزشي در سطوح استاني، كشوري و بين المللي مدال هاي رنگارنگي را براي كشور و استان به دست آوردند.
در اين آيين دانش آموزان نمايش هاي ورزشي در رشته هاي مختلف ورزشي اجرا كردند و شعار ورزش ، تحصيل و ورزش سر دادند.
2819/1535خبرنگار: مهين مالمير**انتشار دهنده:داريوش غفاري

سرخط اخبار استان‌ها