۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۴۶
کد خبر: 82287639
T T
۰ نفر
تيم كشتي فرنگي دانشجويان ايران به مقام سومي جهان دست يافت

تهران - ايرنا - آخرين روز از دوازدهمين دوره رقابت‌هاي كشتي فرنگي قهرماني دانشجويان جهان در تركيه با كسب سه مدال برنز و ايستادن تيم ايران بر سكوي سوم اين مسابقات به پايان رسيد.

به گزارش ايرنا از فدراسيون ملي ورزش‌هاي دانشگاهي، آخرين روز از رقابت‌هاي كشتي قهرماني دانشجويان جهان با كسب سه نشان برنز براي كشتي‌گيران فرنگي كشورمان و كسب مقام سوم تيمي اين رشته در كروم تركيه دنبال شد.
در اين مسابقات تركيه با 64 امتياز قهرمان شد و تيم هاي ايران و بلاروس هر دو با 59 امتياز و باتوجه به داشتن مدال طلا بلاروس، در جايگاه هاي دوم و سوم قرار گرفتند.
در مسابقات روز پاياني، محمد رضا گرايي در وزن 66 كيلوگرم در دور اول كشتي گير اوكراين دارنده مدال طلاي جوانان جهان را شكست داد، در دور دوم اسپانيا را از پيش رو برداشت اما در دور سوم مقابل نماينده تركيه تن به شكست داد و راهي ديدار رده بندي شد. در اين مرحله با شكست نماينده لهستان مدال برنز را به گردن آويخت.
رسول گرمسيري در وزن 75 كيلوگرم، در اولين مسابقه امروز خود برابر نماينده روسيه به برتري رسيد. برابر ورزشكاري از لهستان شكست خورد تا به ديدار رده بندي برسد. گرمسيري در مسابقه رده بندي برابر حريف بلاروس خود به برتري دست يافت و توانست دومين مدال برنز امروز كاروان كشتي فرنگي ايران را بدست آورد.
در وزن 85 كيلوگرم سامان عزيزي، در مسابقه اول خود برابر كشتي گير ميزبان به برتري رسيد و با شكست برابر نمايندگان مجارستان، روسيه و بلاروس در رده پنجم ايستاد.
در وزن 130 كيلو گرم امير قاسم منجزي، برابر فرنگي كار قزاقستان به پيروزي دست يافت. وي در دومين مسابقه امروز به نماينده بلاروس نتيجه را واگذار كرد و با اين شكست به ديدار رده بندي رسيد. منجزي در ديدار رده بندي موفق به برتري برابر ورزشكار لهستان شد و با كسب نشان برنز؛ آخرين مدال كاروان كشتي ايران را از آن خود كرد.
پيش از اين هم تيم كشتي فرنگي ايران در روز نخست اين رقابت ها از سوي فرشاد عيسوند در وزن 59 كيلو گرم صاحب مدال نقره و برومند اصلان در وزن 71 كيلوگرم صاحب مدال برنز شده بود. به اين ترتيب تيم كشتي فرنگي ايران در دوازدهمين دوره رقابت هاي كشتي دانشجويان جهان در كروم تركيه با 5 مدال شامل يك نقره و چهار برنز به كار خود پايان داد.
اين تيم صبح روز سه شنبه 11 آبان ماه ( ساعت6 صبح) وارد فرودگاه امام خميني (ره) خواهد شد.
همچنين تيم كشتي آزاد دانشجويان ايران نيز در اين رقابت ها با كسب هشت مدال شامل 5 طلا و سه برنز بر سكوي نخست جهان قرار گرفت.
دوازدهمين دوره مسابقات كشتي قهرماني دانشجويان جهان با حضور نمايندگان 25 كشور جهان از چهارم تا نهم آبان‌ماه در كروم تركيه برگزار شد.
ورزشي**9129**1379
دريافت كننده: مهدي رهبر، انتشار دهنده: هادي افتخاري
۰ نفر