۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۴۰
کد خبر: 82287211
T T
۰ نفر
صندوق كارآفرين اميد يزد به صاحبان ايده هاي نو تسهيلات پرداخت مي كند

يزد- ايرنا- مدير صندوق كارآفرين اميد استان يزد گفت: كساني كه داراي ايده و فكر نو هستند مي توانند با نام نويسي در صندوق تا سقف يك ميلياردريال از تسهيلات صندوق بهره مند شوند.

محمد امامي يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه هدف اساسي صندوق كارآفريني، پرداخت تسهيلات در زمينه مشاغل خرد و كارگاههاي كوچك است تصريح كرد : از ابتداي سال تاكنون صندوق كارآفرين اميد مبلغ 300 ميليارد ريال تسهيلات به متقاضيان پرداخت كرده است.
امامي با بيان اينكه خلاقيت و ابتكار در جوانان ايراني زياد است گفت:جوانان ميبدي اين خلاقيت را در توليد انواع پمپ لجن كش و جرثقيل با قميت خيلي كم به عرصه ظهور رساندند و توانستند خدمات خوبي را به استان و استانهاي همجوار دراين زمينه ارائه دهند .
امامي در خصوص نحوه پرداختها هم گفت :به هيچ وجه پولي به شخص داده نمي شود و مبلغ مصوب طي 3 مرحله براي مكان ،تجهيزات و سرمايه در گردش به متقاضي واجد شرايط پرداخت خواهد شد .
وي ادامه داد :يكي از كارهاي صندوق مشاوره است و صندوق به كساني كه وام مي گيرند را به حال خود رها نكرده بلكه در خريد و اجراي طرح به آنها مشاوره مي دهد.
امامي افزود: 2كارگاه توليد پمپ و جرثقيل درشهرستان ميبد افتتاح شد كه براي راه اندازي اين دو كارگاه يك ميليارد و 500 ميليون ريال از تسهيلات صندوق كارآفرين هزينه و زمينه اشتغال 10 نفر فراهم گرديد.
وي تصريح كرد:كارگاه توليد پمپ لجن كش نخستين كارگاهي است كه در زميني به مساحت 525متر راه اندازي شده و توانسته با طراحي و توليد انواع پمپ هاي لجن كش نسبت به مشابه خارجي آن ،صرفه جويي ارزي زيادي را به همراه داشته باشد .
براساس اين گزارش ، اين كارگاه علاوه بر توليد انواع جرثقيل از تناژ3 تا 50 تن ،به تعمير و طراحي و توليد ماشين آلات سنگبري ،كاشي بري ،گردبرصنايع فولاد و بالابرهاي باربر صنعتي مي پردازد .
7548/5054خبرنگار: صفيه امامي ميبدي** انتشار دهنده : بهنام احمدي *