۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۵۱
کد خبر: 82284471
T T
۰ نفر
رعايت قانون در جامعه، امنيت فردي و اجتماعي را تضمين مي كند

ايلام - ايرنا - امام جمعه موقت آبدانان گفت: رعايت قانون و مقررات در حوزه هاي مختلف، امنيت فردي و اجتماعي را تضمين و زمينه اجراي درست عدالت در جامعه را فراهم مي كند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام سيدحسن حسيني در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته آبدانان اظهار كرد: براساس اصل تفكيك قوا در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، قوه قضاييه متولي اجراي احكام و برخورد مناسب با متخلفان و هنجارشكنان است.
به گفته وي، براي احقاق حقوق فردي و اجتماعي بايد از هر گونه اقدام خودسرانه بشدت خودداري كرده و دعاوي و حل مخاصمات و برخورد با تظلمات را به اين قوه مستقل بسپاريم.
وي سپس با اشاره به فداكاري هاي سردار شهيد حاج صارم طهماسبي در سالگرد شهادت اين اسوه مقاومت افزود: اين شهيد سرافراز در كسوت يك رزمنده مخلص، فرمانده اي با صلابت، مهاجري با سعه صدر و بنده اي قانع و شاكر خداوند متعال، وجود خود را تقديم اسلام، عزت و امنيت جامعه اسلامي كرد.
خطيب موقت جمعه آبدانان همچنين با گراميداشت ياد و نام شهيد فهميده و شهداي دانش آموز تاكيد كرد: شهيد فهميده در اوج شجاعت و بصيرت با نثار جان خود در راه اعتلاي اهداف انقلاب اسلامي، راه هدايت و سعادتمندي دنيا و آخرت را به جوانان و نوجوانان ايران نشان داد.
حجت الاسلام حسيني در بخش ديگري از سخنان خود هفته پدافند غيرعامل را فرصتي براي ارزيابي توانمندي هاي بازدارنده عمومي دانست و گفت: نهاد پدافند غيرعامل يكي از ارگان هاي كارآمد كشور است.
وي يادآور شد: اين نهاد با تدبير داهيانه مقام معظم رهبري براي حراست از موجوديت نظام اسلامي تاسيس شد و قادر است با ايجاد آمادگي و آگاهي همگاني، امنيت روحي و رواني و زيربنايي جامعه را در مقابل تهديدهاي دشمنان تامين كند.
امام جمعه موقت آبدانان با اشاره به روز ملي مبارزه با استكبار، 13 آبان روز تسخير لانه جاسوسي آمريكا اضافه كرد: خوي تعدي و تجاوز گري در وجود و سرشت دولت آمريكا نهادينه شده و تخريب باورهاي ديني و سنت هاي پايدار اجتماعي همه ملت هاي مستقل عالم و سيطره بر جغرافياي سياسي و طبيعي جهان اسلام از استراتژي هاي دراز مدت اين غول سيري ناپذير امروز دنيا است.
خبرنگار: سيدحرمت الله موسوي مقدم** انتشار دهنده: مجيد سليماني
7174/9002