۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۱۳
کد خبر: 82284401
T T
۰ نفر
تروریست های داعش برای تقویت توان جنگی، نرخ مواد غذایی را در موصل افزایش دادند

تهران- ایرنا- پایگاه خبری السومریه نیوز به نقل یك منبع محلی در نینوا امروز جمعه گزارش داد گروه تروریستی تكفیری داعش برای جبران كسری بودجه خود در مقابله با پیشروی نیروهای امنیتی عراق، 30 درصد نرخ مواد غذایی در استان موصل را افزایش دادند و كنترل خود را بر بازارها تشدید كردند.

به گزارش پایگاه خبری السومریة نیوز، این منبع افزود: گروه تروریستی داعش كه به طور كلی اقتصاد و تجارت موصل را در دست دارد، اقدام به افزایش 30 درصدی مواد غذایی و كنترل بیشتر بازارهای محلی برای مقابله با مخالفت های مردمی كرده است.
این منبع كه خواست نامش فاش نشود، اضافه كرد: داعش برای تقویت توان جنگی خود برای مقابله با پیشروی های نیروهای امنیتی مشترك از چند محور به طرف موصل در تلاش است تا به سرمایه اضافی از طریق افزایش نرخ مواد غذایی دست یابد.
وی تاكید كرد: اوضاع مالی اهالی موصل وخیم بوده قادر به تامین نیازهای اساسی خود نیستند.
نیروهای امنیتی مشترك با حمایت نیروی هوایی ارتش وائتلاف بین المللی عملیات آزاد سازی موصل از چنگ داعش را از 17 اكتبر 26 مهر تاكنون ادامه می دهند؛ این در حالی است كه داعش با اجرای روش های جنایتكارانه خود تاكنون صدها تن از اهالی موصل را قتل عام كرده است.
عراق از 19 خرداد ماه سال 93 تاكنون با بحران ناشی از اشغال مناطق زیادی از شهرهای شمال و غرب خود توسط گروهك تروریستی داعش مواجه بوده است؛ در چند ماه اخیر نیروهای مردمی و ارتش عراق موفق شده اند چند شهر این كشور از جمله الرمادی و تكریت را از سلطه تروریست های تكفیری داعش آزاد كنند.
خاورم** 1453
مترجم: آمنه دهقان ** انتشار دهنده: زهرا هژبری
۰ نفر