۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۳۷
کد خبر: 82284307
T T
۰ نفر
بررسی اوضاع منطقه ای و روابط دوجانبه در مذاكرات ظریف و لاوروف

مسكو - ایرنا - محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و سرگئی لاوروف همتای روسی وی اوضاع سوریه، مبارزه با تروریسم در این كشور، شرایط منطقه و همچنین راههای گسترش روابط دو جانبه را در مسكو بررسی كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مذاكرات كه امروز (جمعه) با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شد، تقویت و گسترش راهبرد تهران، مسكو و دمشق در مبارزه با تروریسم مورد بررسی قرار گرفت.
لاوروف در آغازاین دیدار گفت: محور نشست سه جانبه امروز (جمعه) نیز كه با حضور وزیر خارجه سوریه در مسكو برگزار می شود، برخورد بی اغماض با تروریست های ضدسوری است.بی شك توجه و تمركز عمده امروز ما بر موضوع سوریه و تاكید بر مبارزه جدی و بدون اغماض با تروریست ها است.
وی افزود: در مذاكرات دوجانبه و نشست سه جانبه، جزئیات اوضاع سوریه از جمله كمك های انسان دوستانه و راههای جلوگیری از تجهیز و تسلیح تروریست ها را بررسی می كنیم.
وزیر امورخارجه روسیه همچنینن محورهای دیگر مذاكرات دو جانبه با همتای ایرانی خود را اجرایی شدن توافق های رئیسان جمهوری دو كشور در نشست چندی پیش در باكو، آماده سازی مقدمات برگزاری پنجمین نشست سران كشورهای ساحلی خزر و نهایی كردن كنوانسیون این دریا اعلام كرد.
وزیر امور خارجه ایران نیز پس از ورود به فرودگاه مسكو گفت: متاسفانه گروهی از كشورها همواره بدنبال جنگ و راه حل نظامی در سوریه بوده اند، در حالیكه راه حل این بحران سیاسی و همچنین مبارزه با گروههای تكفیری است.
وزیر امورخارجه ایران به خبرنگاران اظهار كرد: ما همواره بر ضرورت برقراری آتش بس همه جانبه، كمك رسانی انسان دوستانه گسترده و پیدا كردن راه حل سیاسی برای موضوع سوریه تاكید كرده ایم.
ظریف تاكید كرد: كشورهایی كه خواهان صلح و برخورد با گروههای تكفیری در سوریه هستند، باید با هماهنگی بیشتر برای گسترش روش های صلح آمیز با هدف پایان دادن به مخاصمه تلاش كنند و رایزنی های امروز مسكو نیز در چارچوب همین رویكرد انجام می شود.
هیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران به ریاست ظریف ساعت 9 و 30 دقیقه بامداد امروز وارد فرودگاه ونوكوو در مسكو شد و از سوی تنی چند از مقام های روسی و سفیر جمهوری اسلامی مورد استقبال قرار گرفت.
اروپام* انتشار دهنده: هادی مولوی نیا