۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۳۲
کد خبر: 82283577
T T
۰ نفر
وزارت مهاجرت عراق:بيش از 11 هزار نفر از استان نينوا خارج شده اند

تهران- ايرنا- وزارت مهاجرت عراق امروز (پنجشنبه) اعلام كرد كه از ابتداي عمليات آزادسازي موصل 11هزار و 735 شهروند عراقي از شهرها و مناطق استان نينوا خارج شده اند.

به نوشته پايگاه خبري عراقي السومريه نيوز، اين منبع افزود: يگان هاي وابسته به اين وزارتخانه در روزهاي گذشته از يكهزار و 940 آواره روستاهاي و مناطق
'الشويرات'، 'النمرد'، شهرستان 'الشرقاط '، 'عمرقايجي'، 'جمجمي' و 'الحويجه' استقبال كرده است.
وزارت مهاجرت عراق گزارش داد كه اين آوارگان به اردوگاه هاي 'الجدعه' در القياره، 'حسن شام' و 'ديبكه' در اربيل و بخش هايي از الشرقاط و اردوگاه زيلكان در استان دهوك انتقال داده شدند.
عمليات آزاد سازي موصل از اولين ساعات روز دوشنبه 26 مهر ماه آغاز شده و نيروهاي عراقي مواضع تروريست هاي داعش را با آتش سنگين توپخانه در محورهاي شمالي و جنوبي هدف قرار دادند.
نيروهاي عراقي از آغاز عمليات آزادسازي موصل تاكنون بيش از 80 روستا، شهرك و منطقه را آزاد كرده و دستكم يك هزار تروريست داعشي را به هلاكت رسانده اند.
انتظار مي رود كه عمليات آزادسازي موصل با وجود مشاركت حدود 30 هزار نيروي دولتي، مبارزان قبايل سني و پيشمرگ هاي كرد، هفته ها يا حتي ماه ها به طول بيانجامد. گفته مي شود چهار تا هشت هزار داعشي در موصل مستقر هستند.
خاورم**9366**مترجم:صغري رحيمي*انتشار دهنده: مجيد جعفري