۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۰۱
کد خبر: 82283533
T T
۰ نفر

كشف بیش از350 تن مواد مخدر در 6 ماهه اول سال جاری

۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۰۱
کد خبر: 82283533
كشف بیش از350 تن مواد مخدر در 6 ماهه اول سال جاری

كرج- ایرنا - معاون اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر كشور گفت كه در شش ماه اول سال جاری بیش از350 تن انواع مواد مخدر در كشور كشف شده است.

به گزارش ایرنا، احمد كاهه روز پنجشنبه در نخستین همایش پیشگیری و درمان اعتیاد در سالن میلاد كرج، افزود: بیشترین فراوانی این مواد كشف شده مربوط به مواد مخدرسنتی بوده است.
وی اضافه كرد: همچنان مصرف موادمخدر سنتی بالاترین میزان مصرف دركشور است كه امیدواریم به روزی برسیم كه مصرف هیچ نوع مواد مخدر در كشورنداشته باشیم.
وی افزود: ایران بیش از 70 درصد كشفیات مواد مخدر دنیا را داشته كه سالانه 100 ها تن مواد مخدر در كشور به آتش كشیده می‌شود.
كاهه گفت: برگزاری چنین همایش هایی درحوزه اعتیاد باید درهمه كشور به طور مرتب و با جدیت دنبال شود و درمانگران حوزه اعتیاد برای سلامت جامعه هرتلاشی كه لازم باشد، انجام دهند.
وی خاطرنشان كرد كه برای كاهش تقاضا باید تلاش شود كه موادی وجود نداشته باشد، از طرفی دیگر باید مصرف كنندگان مواد مخدر را به جامعه برگردانیم.
معاون اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: در گام اول باید تلاش شود كه فردی معتاد نشود، چرا كه كارسختی درپیش خواهد داشت و هزینه ومشكلات فراوانی پیش پایش قرارمی گیرد كه غالبا جبران ناپذیر است.
وی درخصوص آسیب های اجتماعی درجامعه نیز گفت:‌ موضوع آسیب های اجتماعی به عنوان یك مشكل جدی نگرانی هایی برای مردم ومسئولان به وجود آورده و به دغدغه تبدیل شده و امروز هر نهاد وسازمانی و عموم جامعه باید آنچه امكان انجام برای كاهش این اتفاق وجود دارد را به كاربندند تا درآینده دغدغه ای كه امروز داریم نداشته باشیم.
وی گفت : این تلاش ازسوی نیروی انتظامی به ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر در ابعاد مقابله كه مبارزه رو در رو با مجرمان مواد مخدر است و هم درعرصه نرم اقدمات پیشگیرانه به طور جدی آغازشده و ما این افتخار را داریم درزمینه پیشگیری اولیه از اعتیاد برنامه های آموزشی وپیشگیری درسطح كشور به اجرا درآوردیم به طوری كه سالانه برای حدود یك میلیون نفر برنامه های آموزشی چهره به چهره برگزارشده است.
این مسئول درخصوص جمع آوری معتادان متجاهر درسطح كشور نیز گفت: جمع آوری معتادان متجاهر به طور مرتب درسطح كشور انجام می شود و یكی ازوظایف اساسی پلیس است، اما مشكل اصلی درجمع آوری یا ساماندهی معتادان متجاهر بسترهایی كه بعد از اینكه این افراد جمع آوری شدند، باید برای آن ها اتفاقی جدید بیفتد.
وی گفت: مفاد قانونی داریم كه فرصت را برای برگرداندن آن ها به جامعه با درمانی كه
حاكمیت و نهادهای مردمی اجرا می كنند، برای معتادان ایجاد كرده است.
وی افزود: البته برخی افراد هم هستند كه خود تمایل به بازگشت به جامعه راندارند و برخی مواقع در كف خیابان ها دیده می شوند كه انتظارجامعه ازپلیس درحوزه امینت این است كه انها را جمع آوری كنند كه پلیس اقدامات درخصوصی اجرای طرح های پاكسازی و مناطق آلوده را و جمع آوری معتادان را ازبرنامه های اجرایی روزانه خود قرارداده است.
وی خاطرنشان كرد كه 75درصد كشت موادمخدر درهمجواری كشور ایران است و پلیس مبارزه باموادمخدر بیش از 3هزار و 700 شهید و 11هزارو 500 جانباز درحوزه مبارزه با موادمخدر كشور تقدیم انقلاب كرده است.
2098/1535خبرنگار: مریم صوفی ** انتشاردهنده:داریوش غفاری
۰ نفر