۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۲۳
کد خبر: 82283175
T T
۰ نفر
بهره گیری از رهنمودهای مراجع تقلید فرصتی بی بدیل برای مسئولان در مدیریت بهینه است

قم- ایرنا- دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به نقش و جایگاه والای مرجعیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: بهره گیری از رهنمودهای مراجع عظام تقلید فرصتی بی بدیل برای مسئولان بخش های مختلف در مسیر مدیریت بهینه كشور است.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع تقلید درقم افزود: امروز به بركت نظام مقدس جمهوری اسلامی، انفاس قدسی شهدای گرانقدر و رهبری هوشمندانه ولایت امر، كشور ما در شرایط كم نظیر امنیتی در منطقه ای پرآشوب است.
وی اضافه كرد: با راهبردهای اتخاذ شده توانسته ایم امنیت كشور را فراسوی مرزهای جمهوری اسلامی ایجاد كنیم.
شمخانی گفت: مهمترین موضوع حال حاضر كشور كه می تواند موجب شكل گیری آسیب پذیری در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و امنیتی شود، مسئله معیشت و شرایط اقتصادی كشور است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: رفع مشكلات معیشتی جامعه با بهره گیری از راهبردهای اقتصاد مقاومتی نیازمند همكاری مجموعه قوا و دستگاهها با دولت است.
وی با قدردانی از نقش بسیار موثر حضرت آیت الله العظمی مكارم شیرازی در تبیین ریشه های تفكر تكفیری وتوسعه رویكردهای تقریبی در جهان اسلام افزود: سردمداران نظام سلطه در تلاشند تا با اصلی كردن اختلافات در جهان اسلام اذهان عمومی را از دشمن اصلی كه رژیم صهیونیستی است منحرف كنند.

**حضرت آیت الله مكارم شیرازی نیز در این دیدار، نعمت امنیت در جمهوری اسلامی ایران را موهبتی الهی و شایسته شكر و سپاسگزاری به درگاه احدیت عنوان كرد و اظهار داشت: ریشه مجموعه موفقیتها در نظام اسلامی تمسك به دین حنیف اسلام و تحقق احكام الهی در این سرزمین است.
وی با اشاره به تهدید تروریسم تكفیری برای جهان اسلام و مجموعه بشریت، ضرورت توجه به ریشه های تكفیر را مورد تاكید قرار داد و افزود: وهابیت همانگونه كه در اجلاس اخیر گروزنی نیز از سوی مذاهب مختلف اسلامی مورد تاكید قرار گرفت خارج از دین مبین اسلام بوده و زادگاه و مروج تفكر تكفیری است.
وی بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام در میان گروههای مختلف سیاسی را مورد تاكید قرار داد و اظهار داشت:رعایت اخلاق اسلامی و حفظ حدود شرعی در اظهار نظرها و اقدامات ضرورتی است كه باید بیش از گذشته به آن اهتمام شود.
دیدار با حضرات آیات عظام حسین نوری همدانی ، عبدالله جوادی آملی و حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران از دیگر برنامه های صبح امروز شمخانی در قم اعلام شده است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی هم چنین عصر امروز با حضرات آیات عظام سید عبدالكریم موسوی اردبیلی، سید محمدعلی علوی گرگانی و سید موسی شبیری زنجانی دیدار و گفت وگو می كند.
وی صبح جمعه نیز با آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید دیدار خواهد كرد و در نماز عبادی سیاسی جمعه قم نیز شركت می كند.
دیدارهای شمخانی با مراجع عظام تقلید و علما بدون حضور خبرنگاران برگزار می شود.
7406/ 6133/ تنظیم كننده: عباس منجمی انتشاردهنده: جعفرمسلمی
۰ نفر