۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۱۱
کد خبر: 82282310
T T
۰ نفر
پنجمين جشنواره هنر آسماني ويژه طلبه ها برگزار مي شود

قم – ايرنا – مسئول دبيرخانه جشنواره هنر آسماني اعلام كرد: پنجمين دوره اين جشنواره ويژه طلبه هاي خواهر و برادر حوزه هاي علميه سراسر كشور در قم برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين محمود ملك دار روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار كرد: پنجمين جشنواره هنر آسماني در سال جاري همزمان با ايام فرخنده و مبارك پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي در دهه فجر در شهر مقدس قم ترتيب مي يابد.
وي گفت: «هنرهاي نمايشي»، «پژوهشي هنر» و «هنرهاي تجسمي»، سه محور اصلي فراخوان پنجمين جشنواره هنر آسماني است كه محور هنرهاي نمايشي در بخش هاي فيلم، فيلم نامه، نمايش نامه، بازي نامه، ارائه مفاهيم ديني در قالب نوين يا روايتگري نوين، بازي هاي رايانه اي و در بخش ويژه «اسلام، دين صلح جهاني»، «سبك زندگي اسلامي با تاكيد بر تحكيم خانواده»، «روحانيت در انقلاب اسلامي و دفاع مقدس»، «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» و «بصيرت و فرهنگ مقاومت» برگزار مي شود.
وي با بيان اين كه علاقه مندان در محور «پژوهش هنر» مي توانند در بخش هاي «سينما و تلويزيون ديني»، «فقه و اخلاق در هنرهاي نمايشي» و «هنرهاي تجسمي» آثار خود را ارسال كنند، افزود: «روايت ديني»، «نقش ساختار در فيلم ديني»، «جايگاه اخلاق و فقه در نمايش هاي ديني»، «ارزش هاي اخلاقي در فيلم»، «تصويرگري معصومين در هنرهاي نمايشي»، «نگارگري و نقاشي از منظر دين»، «نقش تئاتر و تبليغ ديني»، «نقش هنرهاي نمايشي در كاهش آسيب هاي اجتماعي» و «شهرسازي اسلامي» از جمله موضوع هاي اين محور است.
ملك دار اظهار كرد: محور ديگر اين جشنواره، هنرهاي تجسمي است كه با موضوع هاي خوشنويسي، نقاشي، گرافيك، كاريكاتور، نگارگري، عكس و طراحي و با بخش ويژه در زمينه هاي «اسلام، دين صلح جهاني»، «سبك زندگي اسلامي با تاكيد بر تحكيم خانواده» و «روحانيت در انقلاب اسلامي و دفاع مقدس» برگزار مي شود.
وي با بيان اين كه در دوره پيشين يك هزار و 150 اثر به دبيرخانه اين جشنواره رسيده بود، گفت: پنجمين جشنواره هنر آسماني با مشاركت مركز مديريت حوزه هاي علميه، مدرسه اسلامي هنر، مركز مديريت حوزه علميه خواهران، سازمان بسيج طلاب و روحانيان ، مركز مديريت حوزه علميه اصفهان و دانشكده صدا و سيما برگزار مي شود و علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به تارنماي اين جشنواره به نشاني www.honareasemani.ir مراجعه كنند و يا در قم با تلفن 32917089 با پيش شماره 025 تماس بگيرند.
مسئول دبيرخانه جشنواره هنر آسماني در بخش ديگر سخنان خود خاطرنشان كرد: امروز دنياي اسلام شاهد درگيري ها و جنگ هاي ناخواسته اي مي باشد كه از طرف دشمنان اسلام و استكبار جهاني به مسلمان ها تحميل شده است.
وي گفت: امروز كشورهايي هم چون سوريه، عراق و يمن درگير اين جنگ ها هستند و با يك نگاه سطحي نيز مي توان دست صهيونيست و استكبار جهاني به ويژه آمريكا را در اين جنايت ها و فتنه ها به وضوح ديد از اين رو همه مسلمان ها و آزادگان جهان در قبال اين هجمه ها مسئوليت بزرگي بر عهده دارند كه هم در مقابل آن ايستادگي و هم چهره نفاق بعضي از كشورهاي به ظاهر اسلامي را بيان و افشا كنند.
مسئول مركز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه هاي علميه خاطرنشان كرد: در اين راستا هنرمندان و به ويژه هنرمندان حوزوي مسئوليت بسيار سنگين و بزرگي دارند و سكوت در برابر اين جنايت ها گناهي نابخشودني مي باشد.
7406/ خبرنگار: عباس منجمي ** انتشاردهنده: جعفرمسلمي

سرخط اخبار استان‌ها