۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۴
کد خبر: 84790902
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

یک‌هزار و ۳۲۱ اثر به جشنواره هنر آسمانی ارسال شد

قم ـ ایرنا ـ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: یکهزار و ۳۲۱ اثر از ۵۵۴ هنرمند حوزوی که ۱۸۳ نفر از این هنرمندان از طلبه‌های خواهر بودند، به هشتمین دوره جشنواره هنر آسمانی ارسال شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین ملانوری روز پنجشنبه در آیین اختتامیه هشتمین دوره جشنواره هنر آسمانی در سالن اجتماعات بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) افزود: کیفیت اثرهای رسیده به این دوره، در مقایسه با دوره‌های پیشین افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: این جشنواره با هدف شناسایی طلبه‌های هنرمند، جریان‌سازی و گفتمان‌سازی در عرصه‌های گوناگون هنری، فرهنگی و اجتماعی توسط طلاب و ایجاد زمینه رشد و ارتقای آثار هنری طلاب و معرفی ایشان به جامعه هنری برگزار شده است.

وی افزود: این دوره جشنواره در بخش عمومی در موضوع های عفاف و حجاب، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، امیدآفرینی، مدیریت جهادی، امر به معروف و نهی از منکر و اعتیاد؛ و در بخش ویژه در موضوعات مسجد و جمعیت برگزار شد.

وی ادامه داد: جشنواره مذکور در هنرهای نمایشی و تجسمی در رشته‌های فیلمنامه، نمایشنامه، بازی‌نامه، کارگردانی، بازیگری، تهیه‌کنندگی، طراحی، نقاشی، گرافیک، تصویرسازی، خوشنویسی، عکاسی، نگارگری و کاریکاتور ویژه طلاب خواهر و برادر برگزار شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: «نظام جامع هنر» چند سال قبل، توسط مدیریت حوزه علمیه ابلاغ شد و همه مدیران حوزه در این زمینه اهتمام دارند و از همه استادان، طلاب و فرهیختگان می‌خواهیم که در اجرای آن ما را یاری کنند.

وی همچنین گفت: از همه طلبه های حوزه های علمیه سراسر کشور می خواهیم که آثار هنری خود را در رشته های مختلف برای ارسال به نهمین دوره این جشنواره آماده سازند.

یک‌هزار و ۳۲۱ اثر به جشنواره هنر آسمانی ارسال شد

مسئول کمیته هنرهای تجسمی با ارایه گزارشی درباره این جشنواره تاکید کرد: هنرمندان رشته های تجسمی با آثار هنری خود می توانند در رشد و بالندگی جامعه نقش بسزایی داشته باشند.   

ابراهیم سلیمانی با بیان اینکه خلاقیت در هنرهای تجسمی نقش موثری دارد، افزود: به منظور ارتقای سطح آثار هنری، برگزاری کارگاه های آموزشی در رشته های گوناگون هنری در کنار مطالعه و پژوهش ضروری است.

مسئول کمیته هنرهای نمایشی با ارایه گزارشی درباره فعالیت های انجام شده در این جشنواره گفت: هنر می تواند بستر مناسبی برای رشد و بالندگی اندیشه های خلاق و متعهد در جامعه باشد.  

سید ابوالقاسم صالحی‌زاده خاطرنشان کرد: این جشنواره تبدیل به یک رویداد مهم هنری شده و به حمایت مسئولان نیازمند است.

در این مراسم از دو نفر از پیشکسوتان حوزوی به نام های حجج‌اسلام سید احمد شفیعی مازندرانی در رشته خوشنویسی و سید احمد علوی در رشته فیلمسازی تجلیل و نیز برگزیدگان هشتمین دوره جشنواره هنرهای آسمانی معرفی شدند و تندیس جشنواره و جوایزی به آن‌ها اهدا شد.

یک‌هزار و ۳۲۱ اثر به جشنواره هنر آسمانی ارسال شد

سرود «مردان جهاد و غیرت» در رابطه با طلاب جهادی برای نخستین بار در این آیین اجرا و کلیپ هایی از فعالیت های برگزاری و داوری آثار پخش شد.  

به گزارش ایرنا، «جشنواره هنر آسمانی» از سوی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه و با مشارکت نهادهایی همچون جامعه المصطفی العالمیه، مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، دانشکده صدا و سیما، جامعه الزهرا(س)، مرکز پژوهش‌های صدا و سیما و مدرسه اسلامی هنـر برگزار شد.  

نخستین دوره این جشنواره در آبان سال ۱۳۸۴ هجری خورشیدی برگزار شد که در دوره‌های اول تا هفتم، به ترتیب یکهزار و ۸۱، یکهزار و ۷۵۱، سه هزار و ۳۲۷، یکهزار و ۶۹۴، یکهزار و ۲۸۰، چهار هزار و ۳۴۷ و یکهزار و ۷۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.     

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند در قم با تلفن ۳۲۹۱۴۹۹۱ با پیش‌شماره ۰۲۵ تماس بگیرند و یا به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره «هنر آسمانی» به نشانی اینترنتی https://honareasemani.ir و یا دبیرخانه این جشنواره به نشانی؛ قم، بلوار شهید صدوقی (زنبیل‌آباد)، خیابان فجر، خیابان دانش، مجتمع شهید صدوقی مراجعه کنند.   

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha