۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۰۳
کد خبر: 82282291
T T
۰ نفر
افتتاح ورزشگاه نقش جهان به آخر هفته آینده موكول شد

تهران - ایرنا - مدیرعامل شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی اعلام كرد: افتتاح ورزشگاه نقش جهان اصفهان به اواخر هفته آینده موكول شد.

«مصطفی مدبر» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: با توجه به تغییرات ایجاد شده در سفر معاون اول رئیس جمهوری به اصفهان، ورزشگاه نقش جهان آخر هفته آینده افتتاح می شود.
مدیرعامل شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی كشور پیشتراعلام كرد كه دومین ورزشگاه ملی ایران روز شنبه 8 آبان ماه افتتاح می شود.
طرح ورزشگاه نقش جهان كه در ابتدا به ورزشگاه بزرگ یا ورزشگاه المپیك (دهكده المپیك) معروف بود در سال ۱۳۶۷ تعریف و كلنگ آن پس از ایجاد مؤسسه ای به نام ورزشگاه بزرگ به منظور پیگیری مراحل ساخت آن، در سال ۶۸ از سوی مدیرعامل وقت این مؤسسه به زمین زده شد.
عملیات اجرایی این ورزشگاه از سال ۷۲ شروع و در سال 81 افتتاح شد. براین اساس تیم سپاهان در سال های81 تا 86بازی های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار می كرد.
اما در سال 86 این ورزشگاه برای ساخت فاز دوم تعطیل شد تا این كه در ۸ آذر ۹۳، وزارت ورزش و جوانان و شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی كشور، مدیریت اجرایی ورزشگاه نقش جهان را برای تكمیل و بهره برداری آن به مجتمع فولاد مباركه واگذار كرد.
به گفتهٔ مدیرعامل شركت فولاد مباركه، این ورزشگاه قرار است طی ۲۰ ماه و در سال ۹۵ تكمیل شود.
ورزشی**9250**1379
خبرنگار: گلی سفیدزاده، انتشار دهنده: هادی افتخاری