۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۴۰
کد خبر: 82282129
T T
۰ نفر
آنچه از تريبون‌هاي مختلف به گوش مي‌رسد اسباب دوقطبي شدن جامعه رافراهم مي‌كند

تهران - ايرنا – نماينده مردم تهران بر رعايت اخلاق از سوي صاحبان تريبون ها تاكيدكرد و گفت :آنچه گاه از برخي تريبون‌ها به گوش مي‌رسد جدا از اينكه دل هر انسان مومن و آزاده‌اي را مي آزارد،اسباب دوقطبي شدن جامعه را كه مورد نهي رهبري است، فراهم مي‌كند و موجب تشويش اذهان مي‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، فاطمه ذوالقدر در نشست علني امروز چهارشنبه مجلس شوراي اسلامي، در نطق ميان دستور خود با بيان اينكه دنياي توسعه يافته و رو به ترقي كنوني با تمام امكانات و دستاوردها در تمناي تحقق رفاه اجتماعي براي آحاد مردم جامعه است، افزود: هر روز شاهد آن هستيم كه مفهوم رفاه اجتماعي در يكسري شاخص‌هاي كليدي و آرماني دسته‌بندي مي‌شود در حالي كه به رغم وجود بحث‌هاي فراوان در اخبار و جرايد متأسفانه سهم باقي مردم از آن درخور توجه نيست.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: مسلما جامعه‌اي كه مردم آن به حق در اين سي و چند ساله با نظام همراهي كرده است، شايسته اتخاذ تدابير اجرايي توسط مسئولان است.
وي افزود: روزي شاهد اين شعار بوديم كه نفت را بر سر سفره‌هاي مردم مي‌آوريم ولي اكنون پس از گذشت سال‌ها از آن شعار فريبنده شاهد اين هستيم كه سفره‌هاي مردم همچنان در انتظار تحقق آن شعار پرطمطراق چشم به راه مانده‌اند چرا كه اگر آن شعار محقق مي‌شد، اكنون ضرورتي نبود تا رهبري معظم انقلاب از بيكاري جوانان امروز اين مرز و بوم اظهار تأسف و نگراني كنند و امسال را سال اقتصاد مقاومتي و اقدام و عمل نامگذاري نمايند.
ذوالقدر تصريح كرد: مفهوم رفاه اجتماعي كه از شاخص هاي توسعه يافتگي است لازمه تحقق جامعه اسلامي با موازين مترقي مطروحه در آن است و در جامعه اسلامي اين مفهوم ديني كه انسان‌ها بر حسب گوهر و ذات برابر هستند همواره مطرح است اما آيا به واقع برابري جنسيتي و قوميتي تحقق يافته است؟ آيا زنان داراي سهم برابر در جامعه براي تحقق آرمان‌هاي خود هستند؟
وي ادامه داد: در شرايطي كه زنان علاوه بر مسئوليت خانه، فرزند و همسرداري ناگزير به همراهي مردان در تأمين اقتصادي نيز مي‌شوند، آيا سهم برابري براي آنها در بازار كار فراهم شده است؟
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: همان طور كه ملاحظه مي شود در يك نگاه سطحي اين شرط اول كه همان تحقق عدالت و برابري است، فرسنگ‌ها از مفهوم حقيقي خويش فاصله دارد. تحقق مفهوم عدالت اجتماعي و به تبع آن رفاه اجتماعي بار بسياري از مسائل و مشكلات را از دوش جامعه برمي‌دارد.
وي با بيان اينكه درد امروز جامعه نبود امكانات نيست بلكه عدم توزيع عادلانه است، اضافه كرد: كشور ايران در همه ادوار تاريخي حتي در زمان جنگ تحميلي دچار معضلات مالي نشد اما آيا اين سهم نابرابري نشأت يافته در جامعه همه برخاسته از عدم وجود عدالت در كارگزاران بوده است كه متولي تحقق آن شده اند؟
وي با بيان اينكه در لايحه برنامه ششم توسعه انتظار مي‌رفت به موضوع زنان و خانواده بيشتر توجه شود، اظهار كرد: از اعضاي كميسيون تلفيق مي خواهم كه به حوزه زنان توجه خاصي داشته باشند و در اين راه همكاري لازم را انجام دهند.
ذوالقدر بر رعايت مناسبات اخلاقي صاحبان تريبون‌ها تاكيد كرد و افزود: آنچه گهگاهي از تريبون‌هاي مختلف و مراسم‌هاي ديني و مذهبي به گوش مي‌رسد جدا از اينكه دل هر انسان مومن و آزاده‌اي را آزرده مي‌كند، اسباب شكاف و دوقطبي شدن جامعه را كه مورد نهي رهبري است، فراهم مي‌كند و موجب تشويش اذهان مي‌شود.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي افزود: برخي جملات و حرمت‌شكني‌ها يقينا زيبنده مومنان و خادمان اهل بيت نيست اما تأمل در اين موضوع و كاربرد واژگان سنجيده بايد در ميان همه آحاد از جمله مقامات و مسئولان رايج شود چرا كه بارها شاهد كاربرد واژگان غيراخلاقي در رسانه‌هاي ديداري و شنيداري بوده ايم كه شايسته است پيش از آن كه تبديل به فرهنگ ناسزاگويي شود با آن برخورد جدي صورت گيرد.
وي در پايان گفت: در آستانه انتخاب سه وزير شايسته است كه نمايندگان به دور از منافع شخصي و گروهي و در راستاي تأمين منافع ملي، افرادي را انتخاب كنند كه با ارائه برنامه‌هاي راهبردي پاسخگوي مطالبات به حق اقشار جامعه به ويژه جوانان، فرهنگيان و اصحاب رسانه باشد كما اينكه از دولت تدبير و اميد مي خواهم در فرصت باقي مانده كمال استفاده را برده و تمام توان خود را جهت احقاق پروژه‌هاي نيمه تمام و رسيدگي بيش از پيش به اقشار آسيب‌پذير و صرف اشتغال جوانان، رفع بيكاري و اقتصاد مقاومتي به كار گيرند و پس از ترميم كابينه از نيروهاي توانمند و متعدد خانم در سمت معاونت‌هاي مختلف در وزارتخانه‌هاي فرهنگي، آموزشي، پرورشي استفاده كنند چرا كه فرهنگ و آموزش و پرورش بدون حضور زنان تحقق نمي‌پذيرد.

سيام ** 9314**1446 ** خبرنگار: داود توسلي** انتشار
دهنده: حميدي
۰ نفر