۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۲۳
کد خبر: 82276164
T T
۰ نفر
دولت یازدهم بیش از 14هزار میلیارد ریال به صندوق نوآوری و شكوفایی پرداخت كرد

اراك - ایرنا - رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی گفت: 14 هزار و 80 میلیارد ریال برای انجام ماموریت های نوآوری و شكوفایی در كشور در دولت تدبیر و امید به این صندوق پرداخت شده است.

بهزاد سلطانی روز شنبه در نشست با هیات رئیسه و اعضای هیات علمی دانشگاه های استان مركزی افزود: براساس قانون، 30 هزار میلیارد ریال اعتبار به این صندوق اختصاص یافته كه تاكنون 14 هزار و 330 میلیارد ریال دراختیار این صندوق قرار گرفته كه از این میزان 250 میلیارد ریال در دولت پیشین و بقیه آن در دولت تدبیر و امید پرداخت شده است.
وی بیان كرد: ثبت شركت یا موسسه در بخش خصوصی و تعاونی، دانش بنیان بودن شركت ها و اجرای طرح های اقتصادی با ارزش افزوده از جمله مولفه های اختصاص تسهیلات این صندوق به شركت هاست.
سلطانی دریافت سرمایه خطرپذیر را از جمله راهكارهای ایجاد رونق در شركت های كوچك و تازه تاسیس عنوان كرد و گفت: این صندوق با پرداخت سرمایه خطرپذیر به عنوان شریك تجاری در كنار شركت های كوچك حضور یافته و درصورت سوخت شدن سرمایه ها از دریافت تسهیلات اعطایی خودداری می كند.
وی با یادآوری ایجاد صندوق پژوهش فناوری در صندوق نوآوری و شكوفایی افزود: صندوق پژوهش فناوری از 9 ماه گذشته در این حوزه تشكیل شده است.
رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی، ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در استان ها را از برنامه های این صندوق عنوان كرد و افزود: اختصاص حداقل 30 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و دولتی از جمله راهكارهای ایجاد صندوق پژوهش و نوآوری در استان هاست.
سلطانی یادآور شد: هم اكنون 2 هزار و 720 شركت دانش بنیان در كشور فعال هستند كه تا كنون 2 هزار و 600 طرح توسط آنها به صندوق نوآوری و شكوفایی ریاست جمهوری ارایه شده است.
وی ادامه داد: از این میزان 553 طرح در دست ارزیابی و 2 هزار و 128 طرح در مرحله بررسی و تعیین تكلیف قرار دارد كه از این میزان یك هزار و 374 طرح تصویب شده است.
رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی ریاست جمهوری بیان كرد: هشت هزار و 340 میلیارد ریال برای طرح های تصویب شده اختصاص یافته كه از این میزان سه تا چهار هزار میلیارد ریال آن پرداخت و بقیه در حال پرداخت است.
سلطانی خاطرنشان كرد: از میزان كل شركت های دانش بنیان 500 شركت در پارك های علم و فناوری و 2 هزار و 200 شركت در شهرها پراكنده است كه تجمیع این شركت ها در ساختمان های فن آوری از جمله اولویت های این صندوق برای افزایش فرهنگ فناوری در كشور است.
رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی ریاست جمهوری بیان كرد: تاكنون 2 هزار میلیارد ریال برای ایجاد 10 ساختمان فناوری اختصاص یافته است كه برخی در مرحله تصویب و پرداخت قرار دارند.
سلطانی خاطر نشان كرد: هم اكنون 52 شركت دانش بنیان در استان مركزی وجود دارد كه این رقم یك و 9 دهم درصد شركت های دانش بنیان كشور را شامل می شود و نسبت به جمعیت استان كه یك و 88 صدم درصد است در وضعیت مناسبی قرار دارد.
رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی گفت: 46 طرح توسط شركت های دانش بنیان استان مركزی به صندوق نوآوری و شكوفایی ارسال شده كه از این تعداد 27 طرح مصوب و بقیه در دست ارزیابی است.
سلطانی ادامه داد: 67 میلیارد و 500 میلیون ریال برای طرح ها شركت های دانش بنیان استان مركزی اختصاص یافته كه این رقم هشت درصد سرمایه های كشوری را شامل شده است.
وی افزود: با توجه به ظرفیت های صنعتی و دانشگاهی استان مركزی نیاز است دستگاه های دولتی و خصوصی برای افزایش جایگاه این استان در كشور توجه ویژه ای به این بخش داشته باشند.
رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی با یادآوری جایگاه چهارمی كشور در زمینه دانش آموختگان مهندسی در سطح دنیا افزود: ایجاد شركت های دانشگاهی یكی از اولویت های این صندوق برای بهره گیری از این ظرفیت در زمینه توسعه و ایجاد اشتغال برای دانشگاه های كشور است.
سلطانی افزود: شركت های دانشگاهی با حضور اساتید، دانشجویان و صندوق نوآوری و شكوفایی تشكیل و این شركت با تامین سرمایه تولید زمینه تولید و شكوفایی این شركت ها را در كشور فراهم می كند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اراك در این نشست گفت: استان مركزی با برخورداری از دانشگاه های متعدد دستاوردهای بسیاری در زمینه تبدیل پژوهش به فن آوری داشته كه این مهم ظرفیت های مناسبی را برای استان به همراه داشته است.
علی رضا فضلعلی افزود: دریافت تسهیلات سرمایه گذاری مشاركتی به جای پرداخت تسهیلات از مهمترین خواسته های دانشگاهیان استان مركزی از مسئولان استانی و كشوری است.
1955/3075/1772 *خبرنگار: مهدی عظیمی** انتشاردهنده: مجید ملازاده
۰ نفر