۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۸:۴۰
کد خبر: 82275121
T T
۰ نفر
چهار نفر در پی حمله به یك قایق پناهجویان در نزدیكی سواحل لیبی جان باختند

تهران – ایرنا – سازمان مردم نهاد «دیده بان دریایی» (Sea Watch) اعلام كرد كه دستكم چهار نفر در پی حمله افراد مسلح به یك قایق پناهجویان در نزدیكی سواحل لیبی جان باختند و شماری از سرنشینان این قایق هم در آب های مدیترانه مفقود شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این نهاد اعلام كرد: گروهی از افراد مسلح كه به زبان عربی سخن می گفتند و ملبس به لباس گارد ساحلی لیبی بودند، صبح جمعه به قصد دزدیدن موتور یك قایق تفریحی حامل پناهجویان به این قایق حمله ور شدند كه این موضوع موجب شد تا شمار زیادی از پناهجویان به آب بیفتند.
تیم نجات نهاد یاد شده كه به درخواست گارد ساحلی ایتالیا به محل حادثه اعزام شده بود، تنها موفق به نجات 120 نفر شد و شمار سرنشینان مفقود شده بین 15 تا 25 نفر تخمین زده شده است.
به گزارش ایرنا، تعداد افرادی كه در سودای پناهندگی به كشورهای اروپایی در آب های دریای مدیترانه غرق می شوند، در ماه های اخیر رو به افزایش گذاشته است.
براساس آمار سازمان ملل دستكم سه هزار و 654 نفر در سال جاری (میلادی) جان خود را در آب های مسیر مدیترانه مركزی از دست داده اند. قایق ها اغلب از مصر و لیبی به سمت اروپا حركت می كنند.
اروپام ** شبد ** 9386 **1095 ** مترجم : مهران معینی جم ** انتشار دهنده : رضا رضائی مجد