۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۱
کد خبر: 82274831
T T
۰ نفر
امام جمعه مراغه: شكست داعش و گروه هاي تروريستي در عراق و سوريه نزديك است

مراغه - ايرنا - امام جمعه مراغه و عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: با وجود حمايت هاي برخي كشورهاي عربي، غربي، آمريكا و تركيه از داعش، شكست اين گروه هاي تروريستي و تكفيري درعراق و سوريه نزديك است.

به گزارش ايرنا، آيت الله محمدتقي پورمحمدي در خطبه هاي نماز جمعه اين شهرستان افزود: با تلاش و مجاهدت نيروهاي حشد الشعبي و بسيج مردمي عراق همگام با ساير نيروهاي اين كشور به زودي شاهد آزادسازي موصل به عنوان آخرين پايگاه گروه تروريستي و تكفيري داعش در اين كشور و به دنبال آن شاهد شكست آنان در سوريه خواهيم بود.
وي اضافه كرد: مزدوران داعش در موصل با توجه به احتمال بالاي شكست خود در مواجهه با نيروهاي مردمي عراق، از اين شهر فرار كرده و با وحشي گري مردم، زنان و كودكان بي دفاع را سپر انساني خود مي كنند.
امام جمعه مراغه با اشاره به سياست هاي دوگانه برخي كشورهاي منطقه در قبال مسائل سوريه و عراق گفت: دولت تركيه با اتخاذ راهبردها و عملكرد دوگانه خود در حمايت از گروه هاي تروريستي و تكفيري و حضور غيرقانوني در اين كشورها به صورت عملي از اين گروه هاي تكفيري و جنايات آن حمايت مي كند.
آيت الله پورمحمدي با اشاره به جنايت هاي عربستان در يمن افزود: نيروهاي آل سعود در سايه سكوت سازمان هاي مدافع حقوق بشر و سازمان هاي بين المللي با وجود تصويب آتش بس در اين كشور به جنايت هاي خود عليه مردم مظلوم يمن ادامه مي دهد.
وي ادامه داد: دولت آمريكا نيز از طريق راه هاي مختلف درصدد ضربه زدن به جبهه مقاومت و حمايت هاي پنهان خود از گروه هاي تروريستي و نيز حمايت از آل سعود براي ادامه جنايت هاي خود عليه مردم يمن است.
وي با اشاره به سالروز وفات آيت الله مصطفي خميني در سال 56، اضافه كرد: وفات اين عالم و محدث برجسته، آغازي براي شعله ور شدن زبانه هاي انقلاب در آن سال در سراسر كشور شد.
خطيب جمعه مراغه با اشاره به نقش رهبري هاي امام راحل(ره) در شكل گيري و پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي گفت: امروز به بركت اين رهبري ها و پشتوانه مردمي، تمامي دنيا شيعه را با نام امام خميني (ره) مي شناسد.
آيت الله پورمحمدي با اشاره به فرارسيدن هفته تربيت بدني افزود: ورزش به عنوان عامل مهمي در جهت تزكيه روح و جسم انسان بايد مورد توجه آحاد مردم قرار گيرد.
وي اضافه كرد: كم تحركي، تغذيه هاي نامناسب در سنين كودكي و بزرگسالي و ورزش نكردن از جمله عوامل مهم در بروز ناراحتي ها و بيماري هاي جسمي و روحي در جامعه امروز و در عصر زندگي ماشيني است.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعيت در 127 كيلومتري تبريز، مركز آذربايجان شرقي قرار دارد.
خبرنگار: عليرضا فولادي ** انتشار دهنده: پرويز انصاري
3072/3071