۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۸
کد خبر: 82274826
T T
۰ نفر
خطيب جمعه دزفول:زائران اربعين براي سفر به كربلا از مراجعه به دلالان خوداري كنند

دزفول - ايرنا - خطيب جمعه دزفول گفت:زائران اباعبدالله الحسين (ع) براي سفر به كربلا در اربعين از مراجعه به دلالان و سودجويان خودداري كنند تا مورد سودجويي برخي افراد قرار نگيرند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيدمحمدعلي قاضي دزفولي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه دزفول افزود:افرادي كه قصد مشرف شدن به عتبات عاليات را دارند از طريق قانوني اقدام كرده و با مراجعه به سايت سماح نسبت به ثبت نام اقدام كنند.
وي به عزاداران حسيني توصيه كرد از مراجعه به دلالان و سودجويان براي سفر به كربلا خودداري كنند تا احساسات مذهبي و شور حسيني آنان مورد سوء استفاده قرار نگيرد.
امام جمعه دزفول اظهار كرد:در اربعين حسيني دنيا عظمت شيعه و مكتب اهل بيت (ع) را خواهد ديد و پيام اربعين كه حفظ وحدت شيعيان است به گوش جهانيان مي رسد.
حجت الاسلام قاضي دزفولي ،اربعين را مايه عزت ،سربلندي و امنيت دانست و گفت:ستاد اربعين در دزفول تشكيل شده و زمين مواكب ستاد اربعين تكميل و در حال آماده سازي جهت خدمت رساني به زائران حسيني است لذا از دوستداران اباعبدالله الحسين (ع)تقاضا مي شود كمك هاي خود را براي خدمت رساني به زائران داشته باشند.
وي در فراز ديگري از خطبه هاي نمازجمعه دزفول نمازگزاران را به تقواي فكري در مقابل بي بندوباري فكري توصيه كرد و گفت:مومنان نبايد اجازه دهند انديشه و افكار لغو و بيهوده اي را جايگزين افكار خوب نكنند وبدون مطالعه و تفكر به هيچ موضوعي ورود و اظهار نظر نكنند.
امام جمعه دزفول گفت:هفته گذشته سياست هاي كلي مقام معظم رهبري در خصوص انتخابات تبيين و ابلاغ شد كه انتخابات گذشته آسيب شناسي شده و همه مشكلات مدنظر قرار گرفته است.
حجت الاسلام قاضي دزفولي افزود:چنانچه مسئولان و قواي مقننه ،مجريه و قضائيه بتوانند آئين نامه هاي ابلاغي را به درستي تدوين كنند نتايج خوبي را كسب خواهيم كرد و سلامت انتخابات را همراه با آگاهي مردم ،قانون گرايي،شفاف سازي براي احزاب و گروه هاي مختلف و عدالت محوري شاهد خواهيم بود.
وي در يخش ديگري از خطبه هاي اين هفته نمازجمعه دزفول به ديدار مقام معظم رهبري با نخبگان نيز اشاره كرد و گفت:با فرمايشات مقام معظم رهبري افق روشن و اميدبخشي براي كشور در مسير پيشرفت علمي تبيين شد و نقشه راه براي يك تمدن اسلامي نوين پيش روي مردم و مسئولان قرار گرفت كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
امام جمعه دزفول پرورش نسلي شجاع،مومن ،تحصيل كرده ،پيشگام،،مبتكر ،خودباور،پرنشاط و با انگيزه را از اهداف نظام جمهوري اسلامي دانست و گفت:هدف دشمن اين است كه انقلاب اسلامي را به يك مسئله تاريخي تبديل كند در حالي كه روحيه جهادي و انقلابي گري است كه مي تواند كشور را از مشكلات بيرون بكشد.
وي در بخش ديگري از خطبه هاي نمازجمعه دزفول به وضعيت منطقه نيز اشاره كرد و افزود:نبرد سنگين و سرنوشت سازي در موصل عراق و حلب سوريه عليه تروريست ها آغاز شده و بر خلاف سياست هاي دوپهلوي آمريكا به زودي شاهد پيروزي رزمندگان اسلام خواهيم بود.
حجت الاسلام قاضي دزفولي افزود:در آمريكا شاهد هستيم 2 نامزد انتخابات رياست جمهوري كه از دموكرات ها و جمهوري خواهان هستند در رقابتي بچه گانه به افشاگري يكديگر پرداختند و قرار است يكي از اين 2 رياست جمهوري كشوري با بيشترين قدرت ،ثروت و سلاح اتمي و رسانه اي را بر عهده بگيرد كه با اين انتخابات روز به روز به قهقهرا مي رود.
وي سالروز شهادت عالم مجاهد آيت الله مصطفي خميني در نجف اشرف را نيز تسليت گفت و افزود:شهادت ايشان كه از الطاف خفيه الهي بود جرقه انقلاب اسلامي بود كه با خون پاك خود كاخ دشمن سوزانده شد.
وي در فراز ديگري از خطبه هاي اين هفته نماز جمعه دزفول به رزمايش فدائيان حريم ولايت توسط نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و گفت:نيروي هوايي تجلي گاه رشادت و اقتدار رزمندگان اسلام است زيرا نيروي هوايي كشورمان قدرتمندترين نيروي هوايي منطقه را دارد.
7278/6065
خبرنگار:رقيه كردي**انتشاردهنده:محمدرضا بنوره