۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۵
کد خبر: 82274734
T T
۰ نفر
شمخانی:حامیان تروریستهای تكفیری درعراق وسوریه به دنبال تاخیر درروند شكست آنها هستند

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی امنیت ملی كشور گفت: تروریست های تكفیری در عراق و سوریه در سرازیری شكست قرار گرفته اند و از این رو حامیان آن ها با ترفندهای سیاسی به دنبال تاخیر در روند شكست آن ها برآمده اند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی با اشاره به برخی اظهارنظرهای مقام های آمریكایی درباره نقش احتمالی ایران در حمله موشكی به ناوهای آمریكایی در دریای سرخ تاكید كرد: متحدان آمریكا در یمن با شكست های پی در پی، توسط ملت یمن تحقیر شده اند و انتساب این شكست ها به ایران برای فرافكنی و فرار از بار سنگین مسوولیت ناشی از جنایت های جنگی است.
دبیر شورایعالی امنیت ملی افزود: ایران به طور قطع مسیر حمایت از مردم و ملت های مظلوم منطقه را ادامه داده و در صورت حمایت مستقیم از دولت ها و ملت های تحت ستم واهمه ای از بیان آن ندارد.
شمخانی با اشاره به حمایت های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران از گروه های مقاومت فلسطینی در سال های گذشته تصریح كرد: این روند كه از سوی عالی ترین مقام كشور نیز به صراحت بیان شده، به منظور دفاع از مردم مظلوم فلسطین و افزایش توان دفاع در برابر حملات رژیم صهیونیستی ادامه خواهد یافت.
دبیر شورایعالی امنیت ملی با رد برخی اتهامات واهی علیه كشورمان كه با رویكرد فرار به جلو از سوی دشمنان جمهوری اسلامی مطرح می شود، گفت: ارتقای مستمر آمادگی های ملی برای مقابله با توطئه هایی كه با هدف تضعیف پایه های اقتدار كشور در جریان است راهبرد غیرقابل تغییر جمهوری اسلامی است.
شمخانی با اشاره به سلسله عملیات موفقیت آمیز در حلب و موصل توسط ارتش های سوریه و عراق گفت: داعش در درون خود و علیه رییس خودخوانده اش ابراهیم البدری (موسوم به ابوبكر البغدادی) دچار انشعاب شده و ضمن آن میان داعش و دیگر گروه های تكفیری تروریستی نیز اختلافات گسترده ای وجود دارد كه ناشی از فرصت طلبی، جاه طلبی و بدعت گرایی سران آنهاست.
وی افزود: بحران هویتی و تشكیلاتی تروریست ها در كنار قابلیت های عملیاتی نیروهای مسلح عراق و سوریه كه در پاكسازی موصل و شمال سوریه متبلور شده، باردیگر واقعیت های قدرت در معادلات امنیتی منطقه را به نمایش می گذارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه تولیدكنندگان نیروهای تكفیری به همراه حامیان فرامنطقه ای آنان در استفاده از كارت گروه های تروریستی برای تخریب ظرفیت های جبهه مقاومت شكست خورده اند، تاكید كرد: حامیان تروریست ها پس از افشای نقشه های تكراری شان به دنبال راهكارهای جدیدی برای ایجاد تغییر در روند شكست های مكرر خود هستند كه هوشیاری دولت ها و ملت های منطقه برای مقابله با آن ضروری است.
وی در پایان اظهار داشت: فرجام این مسیر پیروزی جریان مقاومت و غلبه مردم مقاوم یمن، عراق و سوریه و شكست جریان تروریسم وارداتی و حامیان منطقه ای آنان خواهد بود.
سیام**9012**1561، خبرنگار: زهرا امیری**انتشاردهنده:مژگان توانا
۰ نفر