۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۷
کد خبر: 82274683
T T
۰ نفر

سه خبر ورزشي از استان كردستان

۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۷
کد خبر: 82274683
سه خبر ورزشي از استان كردستان

سنندج- ايرنا- حضور 2 قايقران مريواني در رقابت هاي روئينگ جوانان آسيا در تايلند، درخشش كاروان كردستان در رقابت هاي دو و ميداني جانبازان و معلولان مردان و دختران كشور و برگزاري آيين غبار روبي مزار شهداي سنندج به مناسبت هفته پارالمپيك سه خبر ورزشي استان است.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي اداره كل ورزش و جوانان كردستان، كژوان سليمي و شيرزاد قادري 2 قايقران مريواني همراه تيم ملي روئينگ مردان رده سني جوانان براي شركت در رقابت هاي روئينگ جوانان آسيا روز 28 مهر به كشور تايلند اعزام شدند.
مسابقات روئينگ قهرماني جوانان آسيا روزهاي 3 تا 6 آبان در شهر پاتاياي تايلند با حضور كشورهاي شركت كننده برگزار مي شود.
تيم ملي كشورمان با پنج قايقران در اين مسابقات شركت مي كند و كژوان سليمي، شيرزاد قادري، علي شاه محمدنيا، اميرحسين محمودپور و محمد حسين حقي نفرات اعزامي به اين رقابت ها هستند.
طاهر كبوتري هدايت تيم ملي روئينگ مردان رده سني جوانان را در مسابقات آسيايي بر عهده خواهد داشت.
براي آمادگي كاروان اعزامي به اين رقابت ها مدت يك سال و نيم درياچه زريبار مريوان ميزبان اردوي تيم ملي كشورمان بود.

** درخشش كاروان كردستان در رقابت هاي دووميداني جانبازان و معلولان مردان و دختران كشور
رقابت هاي جانبازان و معلولين مردان و دختران كشور روزهاي 27 و 28 مهر در مجموعه ورزشي آفتاب انقلاب تهران برگزار شد و با معرفي نفرات و تيم هاي برتر به كار خود پايان داد.
تيم استان كردستان با چهار ورزشكار دختر و هشت نفر در بخش مردان در اين رقابت ها حضور يافت و توانست 2 نشان طلا و پنج برنز را بدست آورد.
در پايان اين رقابت ها در بخش دختران اسرا امجديان در ماده پرتاب نيزه نشان برنز اين دوره از مسابقات را براي تيم كردستان بدست آورد.
در بخش مردان كورش فرهادي در ماده پرش سه گام و احمد غفاري در ماده 800 متر 2 مدال طلا را بر گردن آويختند و كاوه خيرآبادي، نعمت باد زهره و پوريا مينايي در 100 متر بخش هاي مختلف و سامان بادان فيروز نيز در ماده پرتاب نيزه نشان برنز را از آن خود كردند.
در بخش مردان 245 ورزشكار از 28 استان كشور حضور داشتند و 125 دووميداني كار از 27 استان در بخش زنان به رقابت پرداختند.
كيومرث اماني و شيلان بهرامي در بخش مردان و دختران به عنوان سرپرست و مربي تيم استان كردستان را همراهي مي كردند.

** برگزاري آيين غبار روبي مزار شهداي سنندج به مناسبت هفته پارالمپيك
به مناسبت هفته پاراالمپيك ادارات و ارگان هاي عضو ستاد در روز 29 مهر با حضور در گلزار شهداي سنندج ضمن اداي احترام به مقام والاي شهداي دفاع مقدس، مزار شهدا را غبارروبي و گلباران كردند.
در اين آيين ورزشكاران و قهرمانان جانباز و معلول، كاركنان اداره كل ورزش و جوانان استان و شهرستان سنندج، بنياد شهيد، بهزيستي، هلال احمر سازمان بسيج ورزشكاران و هيأت جانبازان و معلولين كردستان با غبار روبي و عطر افشاني مزار شهدا هفته پارا المپيك را گرامي داشتند.
در اين مراسم معنوي، شركت كنندگان ضمن تأكيد بر ادامه راه شهداي گرانقدر و تجديد پيمان با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي ، ياد و خاطره شهداي عظيم الشان ارج نهادند.
7335/190
**خبرنگار: وريا كرمي/ ** انتشار دهنده: مسعود احمدي