۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۲
کد خبر: 82273014
T T
۰ نفر
فرانس24: لفاظی های ترامپ در مورد احتمال تقلب در انتخابات آمریكا تاثیر خود را گذاشته است

تهران – ایرنا – شبكه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد: لفاظی های اخیر «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا در مورد احتمال تقلب در این انتخابات، تاثیر خود را بر روی رای دهندگان گذاشته است.

به گزارش ایرنا، فرانس24 امروز چهارشنبه گزارش داد: بنابر تازه ترین نظرسنجی ها ، 41درصد رای دهندگان ثبت نام شده ، در پاسخ به این پرسش كه انتخابات با تقلب هم راه خواهد بود، نظر مثبت داشته اند.
فرانس 24 اضافه كرد: این میزان در بین رای دهندگان حزب جمهوریخواه به مراتب بیشتر بوده و 73 درصد در مورد احتمال تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریكا نظری مثبت داشته اند. این درحالی است كه 17 درصد رای دهندگان دمكرات به این امر نظر مثبت داده اند.
این نظرسنجی بطور مشترك توسط 'پولیتیكو' (Politico)و موسسه پژوهشی 'مورنینگ كانسالت' (Morning Consult) كه مقر آن در واشنگتن دی.سی است، به عمل آمد.
فرانس 24 در این گزارش به تعداد افرادی كه دراین نظرسنجی مشترك شركت داشتند، اشاره ای نكرد.
دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه پس از آنكه در روزهای اخیر از سوی رسانه های آمریكای همچون نیویورك تایمز، واشنگتن پست و شبكه تلویزیونی سی ان ان با انتشار اخباری درمورد مسائل اخلاقی تحت فشار قرار گرفت، آنها را به تلاش برای پیروزی هیلاری كلینتون و تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا متهم كرد.
ترامپ 16 اكتبر برابر با 25 مهرماه در توئیتی نوشت : 'انتخابات آمریكا با تقلب و تحریف رسانه ها كه برای پیروزی هیلاری متقلب تلاش می كنند، قطعا با خدعه مواجه است.'
ترامپ همچنین در واكنش به تلاش رسانه ها در آستانه آخرین مناظره برای بد جلوه دادن وی به دلیل مسائل اخلاقی، خواستار انجام آزمایش دوپینگ از هیلاری كلینتون شد، چراكه وی مدعی است رقیب دمكرات وی در پایان مناظره توان و انرژی خود را از دست می دهد بطوریكه قادر به سوار شدن به خودرو خود نیست.
سومین و آخرین مناظره دونامزد ریاست جمهوری قراراست 19 اكتبر، بامداد فردا پنجشنبه 29 مهرماه در دانشگاه 'نوادا' شهر لاس و گاس در ایالت نواد برگزار شود.
دو مناظره قبلی به ترتیب در 26 سپتامبر برابر با پنجم مهرماه و 9 اكتبر برابر با 18 مهرماه بین دونامزد برگزار شد.
انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریكا برای تعیین چهل و پنجمین رئیس جمهوری این كشور قرار است هشتم ماه نوامبر برابر با 18 آبان ماه برگزار شود.
اروپام **1302**
مترجم: بهروز وفاداری ** انتشار دهنده: زهرا هژبری

سرخط اخبار جهان