۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۱۵
کد خبر: 82271705
T T
۰ نفر
تعرفه استفاده از اينترنت در كويت با فناوري نانو به نصف كاهش يافت

تهران - ايرنا - دولت كويت روز سه شنبه اعلام كرد با استفاده از فناوري هاي نوين نانو تعرفه استفاده از اينترنت در اين كشور را به نصف كاهش داده است .

به گزارش ايرنا كويت با وجود جمعيت كم يكي از پرمصرف ترين كشورهاي جهان در شبكه اينترنت به شمار مي رود و بيش از 90 درصد از جمعيت بالاي 15 سال اين كشور به شبكه اينترنت و فضاي مجازي دسترسي دارند.
شهروندان كويتي همچنين در رده نخست استفاده از شبكه توئيتر در منطقه قرار دارند.
دولت كويت نيز در همين راستا با امضاي قراردادهاي همكاري با شركت هاي داخلي و خارجي جذب سرمايه و سرمايه گذاري گسترده اي را در اين كشور آغاز كرده و شركت اينترنت 'زين' سرشناس ترين شركت خدمات ارتباطي در كويت هم اكنون سرويس دهي اينترنت و تلفن همراه را به كشورهاي عراق اردن عربستان سعودي و در سطح جنوب خليج فارس ارائه مي كند.
دولت كويت همچنين با استفاده از فناوري نانو و استفاده از كابل هاي فيبر نوري، شبكه دسترسي خود به اينترنت پرسرعت را افزايش داده و تعرفه اينترنت در اين كشور 40 درصد ارزان شده است .
در عرصه سرمايه گذاري خارجي نيز كويت از شركت هايي با فناوري بالا بهره مي برد و شركت 'كواليتي نت' با مشاركت در نمايشگاه اخير 'ايران كانكت' در تهران، آمادگي خود را براي سرمايه گذاري در صنعت ارتباطات كشورمان نيز اعلام كرده بود.
پيش از اين شركت وودافون انگليس و سه شركت مخابراتي خليج فارس، براي پاسخگويي به افزايش تقاضا براي سرويس‌هاي باند پهن، كنسرسيومي چهارجانبه براي راه اندازي شبكه فيبر نوري به طول 1400 كيلومتر تشكيل داده بودند .
سامانه زميني خاورميانه –اروپا ظرفيت نهان شبكه فيبر نوري را فعال كرده و به عنوان بخشي از پروژه شبكه برق يكهزار و 400 كيلومتري به وسيله سازمان ميان ارتباطي شوراي همكاري خليج فارس ساخته مي شود، اين شبكه، كويت را از طريق عربستان، بحرين و قطر به فجيره، (منطقه اي در شرق امارات واقع در درياي امان) متصل مي كند.
اين كنسرسيوم يك قرارداد اجاره 15 ساله براي فعال كردن و مديريت شبكه فيبر را نيز امضا كرده است .
خاورم*320**1144* انتشار دهنده: عليرضا جباري
۰ نفر