۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۳
کد خبر: 82271373
T T
۰ نفر
نگرانی چین از رزمایش مشترك آمریكا و كره جنوبی در منطقه

پكن - ایرنا - چین امروز سه شنبه با انتشار بیانیه ای از استمرار رزمایش های نظامی آمریكا و كره جنوبی در منطقه ابراز نگرانی كرد.

به گزارش ایرنا، این بیانیه را وزارت دفاع چین منتشر كرده و بخصوص در آن به رزمایش در حال برگزاری دو كشور در آبهای دریای زرد اشاره شده است.
وزارت دفاع چین در این بیانیه از اینكه در این رزمایش ناو هواپیمابر هسته ای رونالد ریگان آمریكا نیز شركت دارد، ابراز نگرانی كرده است.
بیانیه می افزاید كه این ناو در مسیر خود در آبهای دریای زرد و در جریان استمرار تمریناتش اقدام به پرواز درآوردن جنگنده ها از روی عرشه كرده است.
وزارت دفاع چین در این بیانیه تاكید می كند كه نیروهای مسلح این كشور تمامی تحركات كره جنوبی و آمریكا و تمرینات این ناو هسته ای در آبهای دریای زرد را زیر نظر دارند.
آبهای شمالی دریای شرقی چین به نام دریای زرد شناخته می شود و بین چین و كره جنوبی قرار دارد و به همین سبب چین از حضور نظامی آمریكا در این منطقه ناخرسند است.
تحركات نظامی آمریكا در این منطقه در حالی صورت می گیرد كه این كشور به تازگی اعلام كرد قصد دارد تحت هر شرایطی سامانه موشكی پیشرفته «تاد» خود را در كره جنوبی آرایش دهد و این یكی دیگر از موضوعاتی است كه چین با آن به شدت مخالف است و اعتراض خود را بارها نسبت به آن اعلام كرده است.
آمریكا بر این باور است كه پرتاب ناموفق یك فروند موشك بالستیك موسودان كره شمالی در روز شنبه نشان می دهد تاد باید تحت هر شرایطی استقرار یابد.
چین، روسیه و كره شمالی از مخالفان سرسخت استقرار این سامانه هستند و آرایش آن را تهدیدی بزرگ برای خود و سامانه های موشكی شان می دانند.
آساق**231**1597*انتشاردهنده: فرهاد راستی