۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۳۶
کد خبر: 82269054
T T
۰ نفر

محدودیت‌های جدیدكویت برای اتباع خارجی

۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۳۶
کد خبر: 82269054
محدودیت‌های جدیدكویت برای اتباع خارجی

تهران - ایرنا - دولت كویت كه به دنبال كاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی و مواجهه با كسری بودجه به دنبال پایین آوردن هزینه های خود می باشد، از محدودیت های جدید رفت و آمد برای خانواده های افراد مقیم خارجی در این كشور خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ دولت كویت كه با مشكلات مالی دست و پنجه نرم می كند در حال حاضر بخشی از یارانه های حمایتی دو و نیم میلیون تبعه خارجی مقیم این كشور را می پردازد، اما روز به روز با آزادسازی هرچه بیشتر قیمت ها شرایط كسب درآمد و زندگی برای مقیمان دشوارتر می گردد.
در جدیدترین تصمیم اتخاذ شده دولت كویت اعلام كرد اتباع خارجی مقیم این كشور برای اینكه بتوانند افراد خانواده خود را برای سفر موقت به كویت جهت دیدار یا خویشاوندان دعوت كنند، باید حداقل ماهیانه 700 دلار حقوق ماهیانه دریافت كنند. این شرایط جدید به نوعی دشوارتر كردن شرایط زندگی برای اتباع خارجی است، و دولت كویت قصد دارد با این راهبرد تعداد اتباع خارجی مقیم در این كشور را از 60 درصد مجموع كل جمعیت، به 40 درصد كاهش دهد.
همزمان نیاز گسترده شهروندان كویتی به اتباع خارجی برای انجام امور روزمره خود و شیوه زندگی خاص كویتی ها، كاهش تعداد اتباع خارجی را به امری ناممكن تبدیل كرده و تنها بر تعداد نیروهای كار خارجی مجرد كه به دور از خانواده در كویت اقامت می كنند می افزاید كه این خود نیز مشكلاتی را به دنبال خواهد داشت.
سیاست جدید دولت كویت دعوت به همكاری و اعطای روادید كار به اتباع خارجی دارای تخصص است و از این رو پزشكان ، قضات و تخصص های كاری از محدودیت های جدید مستثنی شده اند.
به نوشته نشریه الانباء كویت، همزمان در تلاش برای جذب گردشگران راهبرد خود را كاهش تعداد اتباع خارجی مقیم قرار داده است، كویت در حال حاضر 4 میلیون نفر جمعیت دارد كه تنها یك میلیون و دویست هزار نفر آنان كویتی هستند.
خاورم*320**3404** انتشاردهنده: محسن اسماعیلی
۰ نفر