۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۴۵
کد خبر: 82268795
T T
۰ نفر
حريم خصوصي افراد با استفاده از سامانه ابلاغ الكترنيك حفظ مي شود

رشت- ايرنا - قائم مقام رئيس كل دادگستري گيلان از راه اندازي سامانه ابلاغ الكترونيك در استان خبر داد و گفت: با راه اندازي اين سامانه حريم خصوصي افراد حفظ مي شود.

به گزارش ايرنا، مجيد الهيان روز يكشنبه در نشست خبري در جمع رسانه هاي گروهي استان در رشت اين سامانه را تحولي بزرگ در زمينه ارسال ابلاغ هاي قضايي دانست و افزود: با راه اندازي اين سامانه، ابلاغ هاي قضايي به صورت اينترنتي بدست مخاطبان مي رسد.
وي اظهار كرد: با بكارگيري اين سامانه، ارسال ابلاغيه كاغذي براي تمامي افرادي ثبت نام شده حذف و اوراق ياد شده به حساب كاربري آنان در سامانه ابلاغ الكترونيك فرستاده مي شود.
وي يادآورشد: براي اطلاع از ارسال ابلاغيه ها ، يك پيامك اطلاع رساني به شماره تلفن همراه ثبت شده در كاربري اشخاص فرستاده مي شود.
الهيان مهمترين مزيت اين سامانه را حفظ حريم خصوصي افراد عنوان و تصريح كرد: در زمان ابلاغيه هاي كاغذي اين امكان وجود داشت كه اين ابلاغيه ها بدليل نبود فرد در محل اقامتش، بدست آشنايان و بستگانش برسد اما اكنون ابلاغ هاي قضايي فقط توسط كاربر رويت مي شود.
وي كاهش زمان رسيدگي پرونده، افزايش دقت در روند كار و اطمينان از دريافت صحيح ابلاغيه را از ديگر مزاياي اين سامانه عنوان كرد.
به گفته الهيان؛ اين سامانه در گيلان نيز راه اندازي شده است و هر فردي در داخل و حتي خارج از كشور مي تواند در اين سامانه ثبت نام كند.
الهيان با بيان اينكه اكنون ثبت نام در اين سامانه اختياريست، تصريح كرد: از نيمه نخست آبان ماه ثبت نام در اين سامانه براي افرادي كه به طريقي با دادگستري سروكار دارند،همچون متهم ، شاكي، وكيل اجباريست و ارائه هرگونه خدمات منوط به ثبت نام و احراز هويت در سامانه ابلاغ الكترونيك خواهد بود.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر سه دفتر براي ثبت نام سامانه الكترونيك در رشت راه اندازي شده است ، گفت: در مرحله اول ثبت نام از طريق وب سايت سامانه ثبت نام الكترونيك توسط اشخاص يا مراجعه به دفاتر خدمات الكترونيك قضايي انجام پذير است .
وي يادآورشد: ثبت نام در شهرهاي فاقد دفاتر خدمات الكترونيك در دادگستري ها انجام خواهد شد.
قائم مقام دادگستري گيلان گفت: افراد مي توانند براي ثبت نام در اين سامانه به نشاني SANA.ADLIRAN.IR مراجعه كنند.
وي توصيه كرد ،براي سهولت در امر ثبت نام، مرحله اوليه ثبت نام را مردم خودشان انجام دهند و براي تاييد نهايي و در يافت رمز كاربري شان به دادگستري مراجعه كنند.
اجراي آزمايشي سامانه ابلاغ الكترونيك در استان هاي فارس و قزوين در حال انجام است.
خبرنگار: مريم سليماني**انتشار دهنده :‌نصراله ابراهيمي
7296/6070