۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۳
کد خبر: 82268332
T T
۰ نفر
توضيح قوچاني درباره مطلب منتشر شده در هفته ‌نامه صدا

تهران- ايرنا- سردبير هفته‌نامه «صدا» درباره مطلب طنزي كه در شماره اخير اين نشريه منتشر شده، توضيح داد.

محمد قوچاني روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا انتشار مطلب طنزي را كه شائبه توهين ايجاد كرده ديدگاه تحريريه اين نشريه ندانست و ضمن عذرخواهي، بر اعتقاد راسخ اين هفته‌نامه بر موازين قانوني تاكيد كرد.
وي درباره مطلب منتشر شده در نشريه صدا اظهار داشت: اين مطلب در بيرون تحريريه توسط يكي از طنزنويسان نشريه توقيف شده قانون نوشته شده بود؛ نشريه‌اي كه صفحات طنزي به نام بي‌قانون داشت و به علت مطالبي از اين دست توقيف شده بود.
قوچاني ادامه داد: نويسنده اين مطلب آيدين سيارسريع با نشريه صدا تاكنون همكاري هم نداشته از اين رو مطلبي نبوده و نيست كه بيانگر ديدگاه صدا باشد، همه مطالب نشرياتي كه ارگان حزبي نيستند در واقع موضع نويسندگان آن محسوب مي‌شوند، ديدگاه صدا به عنوان يك نشريه همان است كه در تيتر يك اين شماره و با تاكيد بر مواضع و تدبير نظام و رهبري منتشر شده است كه طبق عرف روزنامه‌نگاري موضع رسمي نشريه است.
وي افزود: در آن مطلب گفتيم كه تدبير رهبري در عدم دو قطبي شدن سياسي كشور را در حد يك توافق ملي مي‌دانيم و معتقديم كه بايد حاكميت يگانه را در كشور تقويت كنيم، حتي درباره عدم حضور احمدي‌ نژاد گفتيم نبايد مغرور شويم و جناح اصولگرا را ناديده بگيريم.
سردبير هفته نامه صدا در پاسخ به اين سوال كه آيا محتواي اين مطلب را قبول نداريد؟ اضافه كرد: قطعا اگر شايبه‌اي از توهين و عدم نزاكت در اين مطلب وجود دارد ما از آن برائت مي‌جوييم، از آن برائت جسته و ضمن عذرخواهي از مردم اعلام مي‌كنيم كه از ساحت نشريه‌اي مانند صدا كه سه سال است و در چارچوب قانون منتشر مي‌شود چنين موضعي دور است.
وي توضيح داد:از اين وضع ناراحتيم و با نويسنده ياد شده نيز قطع همكاري خواهيم كرد، حتي يك مطلب ديگر نيز از وي در نشريات هم‌ميهن منتشر نخواهيم كرد، اين مطلب هم به دفتر مجله ارسال شده بود و همان‌طور كه گفتم تحريريه صدا در توليد آن نقش نداشت.
قوچاني در پاسخ به اين سوال كه تاكنون از نهادهاي نظارتي به شما تذكري داده شده يا نه؟ خاطر نشان كرد: هنوز نه اما تابع قانون هستيم، قبل از آنكه هرگونه تذكري از ناحيه مقام‌هاي قضايي يا امنيتي به ما داده شود حاضر هستيم براي اثبات اينكه سوء نيت نداريم و در واقع مي‌خواهيم در چارچوب اخلاق و قانون و اعتقاداتمان عمل كنيم.
وي گفت: در همين راستا فعلا تا اطلاع ثانوي از انتشار نشريه صدا خودداري مي‌كنيم، تا زماني كه سازوكاري براي جلوگيري از تكرار اين اتفاقات طراحي كنيم.
فراهنگ**1880 1568 خبرنگار: پروين اروجي انتشار دهنده :حسن فتحعلي