۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۳۲
کد خبر: 82263960
T T
۰ نفر
سيد حسن خميني: حادثه كربلا انتقام خصم از حسين(ع) وعلي(ع) بود

شهرري ـ ايرنا ـ حجت‌الاسلام و المسلمين سيدحسن خميني توليت آستان مقدس امام خميني(ره) با انتشار يادداشتي در صفحه اينستاگرامش، به بررسي ابعاد دوگانه حادثه كربلا پرداخت و نوشت: حادثه كربلا انتقام خصم از امام حسين(ع) و امام علي(ع) بود.

به گزارش دوشنبه ايرنا از جماران، حجت‌الاسلام و المسلمين سيدحسن خميني افزود: كربلا دو بُعد دارد، يكي كشتن حسين(ع) و ديگري انتقام از علي(ع). آن‌ها كه در مقابل سيدالشهدا ايستاده بودند، مي‌دانستند كه او نوه پيغمبر(ص) است و همان روز در نماز خويش بر محمد(ص) و فرزندانش درود فرستاده بودند، اما بغض علي را چه كنند؟ با كينه محمد(ص) و اهل بيتش چه سازند؟
وي ادامه داد: آنگاه كه امام حسين(عليه السلام) تمام ياران خود را از دست داد و براي جنگ، آهنگ دشمن نمود؛ براي آخرين‌بار و براي اتمام حجت خطاب به آنان فرمود: «يا وَيْلَكُمْ اَتَقْتُلُونِي عَلي سُنَّه بَدَّلْتُها؟ اَمْ عَلي شَريعَه غَيَّرْتُها، اَمْ عَلي جُرْم فَعَلْتُهُ، اَمْ عَلي حَقٍّ تَرَكْتُهُ»؛ واي بر شما! چرا با من مي‌جنگيد؟ آيا سنّتي را تغيير داده‌ام؟ يا شريعتي را دگرگون ساخته‌ام؟ يا جرمي مرتكب شده‌ام؟ و يا حقّي را ترك كرده‌ام؟
وي در پايان آورده است: ‎دشمنان با كمال وقاحت خطاب به امام(عليه السلام) گفتند: «اِنّا نَقْتُلُكَ بُغْضاً لاِبِيكَ»؛ بلكه به خاطر كينه‌اي كه از پدرت به دل داريم، با تو مي‌جنگيم و تو را مي‌كشيم.
3218 / 6139 ** شبد ** 1095 ** خبرنگار: امير جعفري سرگزه ** انتشار دهنده : رضا رضائي مجد
۰ نفر