۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۹:۵۱
کد خبر: 82263927
T T
۰ نفر
صدور حكم قصاص نفس برای قاتل محیط بان پارك ملی بموی شیراز

شیراز- ایرنا- شعبه سوم دادگاه كیفری استان فارس به اتهامات قاتل منوچهر شجاعیان محیط بان پارك ملی بموی شیراز رسیدگی و او را به قصاص نفس محكوم كرد، این رای در دیوان عالی كشور قابل فرجام خواهی است.

یك مقام آگاه در دادگستری استان فارس، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تایید این خبر گفت: محاكمه قاتل این محیط بان در شعبه سوم دادگاه كیفری استان فارس برگزار شد و وی به اتهام قتل عمد محیط بان پارك بمو به قصاص نفس در ملاء عام محكوم شد.
وی افزود: قاتل همچنین به اتهام نگهداری اسلحه غیرمجاز به 6 ماه زندان و به علت اقدام به شكار غیرمجاز به سه ماه و یك روز حبس محكوم شده است.
مدیركل حفاظت محیط زیست استان فارس نیز به ایرنا گفت: این موضوع هنوز به ما ابلاغ نشده است اما بر اساس آنچه منتشر شده، قاتل به قصاص محكوم شده است.
حمزه ولوی ادامه داد: در صورتی كه به این حكم در مدت 20 روز آینده اعتراض شود، موضوع در دیوان عالی كشور مطرح خواهد شد و اگر اعتراضی صورت نگیرد، این مدت حكم قطعی می شود.
پدر مقتول، در نشست علنی دادگاه به عنوان ولی دم و همچنین ولی قهری فرزندان صغیر مرحوم منوچهر شجاعیان محیط بان فقید، بر اجرای قصاص نفس تاكید كرد.
متهم پرونده نیز در نشست امروز (دوشنبه) دادگاه به بیان واقعه پرداخت و گفت: در روز حادثه به قصد چیدن گیاهان معطر به كوه چاه سرخ و چشمه گنو رفته بودم كه هنگام بازگشت پس از مواجهه با محیط بانان به دلیل حمل سلاح غیرمجاز ترسیدم و فرار كردم.
وی افزود: با وجود تذكرات مكرر محیط بان، به گفته وی توجه نكردم و از ترس شلیك كردم كه به محیط بان اصابت كرد.
وی از سوی دادگاه به استناد مواد ١٦٤- ١٦٨- ٢١١- بند الف ماده ٢٩٠ ، ماده ٣٠١، ٣٥١، ٣٨١،٤١٧و ٤١٩ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ١٣٩٢ به اتهام قتل عمد محیط بان پارك ملی بمو، مرحوم منوچهر شجاعیان به قصاص نفس در ملاء عام محكوم شد.
منوچهر شجاعیان محیط بان پارك ملی بمو شیراز، چهارم تیرماه 95 مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از ناحیه سینه و گلو مجروح شد و پس از سقوط از صخره به علت شدت جراحات وارده جان باخت.
پارك ملی بمو با مساحت 48 هزار هكتار در فاصله 10 كیلومتری شمال شیراز و در حاشیه شهر زرقان واقع شده است.
در این پارك كه حدود 40 سال است تحت حفاظت و مراقبت محیط زیست فارس قرار دارد، 112گونه جانوری شامل 69 گونه پرنده، 19 گونه خزنده، سه گونه دوزیست و 21 گونه پستاندار و گونه های بی نظیر گیاهی و جانوری وجود دارد و بانك ژنتیكی محیط زیست به شمار می آید.
خبرنگار: نیكنام خشنودی ** انتشاردهنده: مجید ملازاده
6113 /6118/1772
۰ نفر