۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۵۲
کد خبر: 82263825
T T
۰ نفر
زمینه اشتغال 140 مددجوی كمیته امداد رفسنجان فراهم شد

كرمان - ایرنا - رئیس كمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان گفت: نیمه اول امسال برای 140 مددجوی زیر پوشش این نهاد با اعتبار 15 میلیارد و 345 میلیون ریال اشتغالزایی شده است.

رضا امیرحسینی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شغل هایی از جمله قالیبافی، خیاطی، صنایع دستی، دامپروری، خدماتی، تولیدی برای این افراد ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینكه امسال از محل صندوق كمیته امداد و بانك ها 15 میلیارد و 345 میلیون ریال تسهیلات به مددجویان پرداخت شده است تصریح كرد: در قالب توان افزایی، كارانگیزی و خودكفایی از محل صندوق كمیته امداد به 40 مددجو به مبلغ بیش از سه میلیارد ریال پرداخت شد.
وی گفت: با معرفی 100 مددجو به بانك صادرات نیز تسهیلات مشاغل خانگی و خودكفایی بالغ بر 12 میلیارد ریال به آنها تعلق گرفت.
مدیر كمیته امداد شهرستان رفسنجان افزود: این تسهیلات تا سقف 300 میلیون ریال و با كارمزد چهار درصد به مددجویان پرداخت شده است.
وی بیان كرد: مددكار كمیته امداد در سطح شهرستان درخواست های مددجویان را با مراجعه حضوری و به صورت مستقیم بررسی می كند و نیازمندی و عدم نیازمندی تایید می شود.
امیرحسینی خاطرنشان كرد: زمانی كه درخواست مددجو مورد تأیید كمیته واقع شد طبق نیازسنجی اگر به واحد اشتغال معرفی شود، توسط كارشناسان اشتغال كمیته امداد به صورت اختصاصی مشاوره شغلی داده می شود و در صورتی كه تأیید شد وام اشتغال در زمینه شغل مورد نظر به او داده و وارد دوره خود اشتغالی می شود.
وی گفت: سال گذشته نیز برای 491 نفر مددجو در قالب خودكفایی، كارانگیزی و توان افزایی از محل اعتبارات بانك ها و صندوق كمیته امداد رفسنجان بالغ بر 48 میلیارد و 164 میلیون ریال اشتغالزایی ایجاد شد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7433/3028