۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۱۸
کد خبر: 82263698
T T
۰ نفر
شركت پست استان قزوين رتبه نخست طرح جي نف را بدست آورد

قزوين- ايرنا- مديركل پست استان قزوين گفت: اين شركت رتبه نخست كشوري را در ثبت نشاني استاندارد (GNAF) به دست آورد.

به گزارش ايرنا رحيم برخورداري در نشست خبري كه روز دوشنبه به مناسب روز جهاني پست در اداره كل پست استان قزوين برگزار شد، افزود: پست جمهوري اسلامي ايران نسبت به سال هاي گذشته با تغيير رويكرد و با توجه به فناوري هاي روز شاهد تغييرات اساسي بوده و به نيازهاي جديد مشتريان در راستاي رفاه آنان اهتمام ويژه اي داشته است.
وي با اشاره به تصويب اساسنامه جديد اين شركت ادامه داد: قريب به يك دهه شركت پست جمهوري اسلامي بلاتكليف بود و امكان سرمايه گذاري، اصلاح ساختار و توسعه آن وجود نداشت، اما با تصويب اساسنامه جديد، آينده روشني فراروي پست جمهوري اسلامي قرار گرفت.
برخورداري با بيان اينكه طبق اين اساسنامه شركت پست جمهوري اسلامي ايران به شركت ملي پست جمهوري اسلامي ايران تغيير نام داده است افزود: ايجاد زمينه ارائه خدمات نوين پستي، تهيه طرح و انتشار تمبر و اوراق بهادار پستي براي مصارف جاري و يادبود، مديريت نشاني مكان هاي كشور مبتني بر بانك اطلاعاتي شناسه پستي ده رقمي، بهنگام سازي اطلاعات مرتبط با شناسه پستي، ايجاد پايگاه نشاني استاندارد مبتني بر اطلاعات جغرافيائي (GNAF)، ارائه خدمات صندوق پست فيزيكي-الكترونيكي، نظارت بر قبول، حمل و رهسپاري و توزيع تمامي مرسولات خريد و فروش اينترنتي مهمترين وظايفي است كه بر عهده شركت ملي پست نهاده شده است.
برخورداري ادامه داد: همچنين صدور نماد اعتماد الكترونيكي براي فروشگاه هاي اينترنتي كه پيش از اين توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام مي شد و ايجاد سامانه گواهي كدپستي به شركت ملي پست واگذار شده است.
وي با بيان اينكه شركت ملي پست كسب و كار جديد را به سرعت با فراهم كردن زيرساخت هاي الكترونيكي و مالي ايجاد خواهد نمود افزود: شركت ملي پست در آينده اي نزديك با فعاليت اپراتورها و رقباي پستي بايد به سمت كاهش قيمت تمام شده، متنوع سازي خدمات و اصلاح فرايندها و ساختار پيش برود تا بتواند در عرصه رقابت ها حضور داشته باشد.
برخورداري ادامه داد: با توجه به رويكرد جديد اتحاديه پستي جهاني مبني بر سه وجهي سازي خدمات پستي به صورت فيزيكي، الكترونيكي و مالي دو پروژه نرم افزار يكپارچه مبادله پستي و سامانه هوشمند همراه نامه رسان در استان به بهره برداري رسيد.
وي با اشاره به پايگاه نشاني استاندارد مبتني بر اطلاعات جغرافيائي (GNAF) گفت: هيات دولت اين طرح را با توجه به تاثير آن در سالم سازي اقتصاد، افزايش بهره وري و كاهش هزينه ها در جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي به تصويب رساند كه به تبع در استان نيز به مرحله اجرا درآمد.
برخورداري با بيان اينكه طبق استاندارد، عمليات بهنگام سازي كد پستي اماكن شهري هر 2 سال يكبار و اماكن روستائي هر چهار سال يكبار انجام مي شود، افزود: تاكنون طبق برنامه اطلاعات 100 درصد اماكن شهري و حدود 73 درصد اماكن روستائي به دست آمده و براساس آمار موجود اطلاعات 704 هزار اماكن شهري و 171 هزار اماكن روستائي به روز رساني شده است.
وي با بيان اينكه تاكنون در زمينه نشاني هيچگونه استانداري وجود نداشت و هر سازماني به شيوه خود آدرس را تعريف مي كرد، افزود: استان قزوين تمامي آدرس ها را طبق سه ملاك نام محله، نام معبر ما قبل آخر و طبقه و پلاك ساماندهي كرد و در تهيه پايگاه نشاني استاندارد مبتني بر اطلاعات جغرافيائي (GNAF) رتبه اول را در كشور به دست آورد.
وي ادامه داد: طرح GNAF موضوعي گسترده و نويني است كه تحقق آن به مشاركت همه دستگاه ها نياز داشته و با اجراي آن تمامي مكان ها با يك آدرس و يك كد شناخته مي شوند.
برخورداري افزود: امروزه فناوري هاي پيشرفته اطلاعات و ارتباطات نوع جديدي از مصرف كننده را ايجاد نموده به گونه اي كه براي دريافت خدمات در هر زمان و مكاني تلاش مي كنند.
وي درخصوص برنامه هاي آتي شركت پست استان افزود: توسعه تجارت الكترونيك، توسعه سرويس هاي الكترونيكي پست، مديريت نشاني مكان محور و استعلام هاي ميان دستگاهي اماكن، توسعه نواحي تجزيه و توزيع و طرح جامع فناوري از جمله برنامه هاي پيش روي پست استان هستند.
مدير كل پست قزوين با اشاره به دستاورد ديگر پست استان افزود: طرح آسان خدمت با همكاري استانداري قزوين براي اولين بار در كشور اجرا شد كه با استقبال روستائيان عزيز در اقصي نقاط استان مواجه گرديد.
برخورداري ادامه داد: 70 نامه رسان در 347 واحد پستي در استان مشغول ارائه خدمات به مشتريان هستند و تقريبا 3 ميليون مرسوله در شش ماهه نخست سال جاري در استان جابجا شده است.
برخورداري در پايان خاطرنشان ساخت: 75 صندوق پستي در استان وجود دارد و نامه رسانان شركت پست به طور متوسط روزانه به 300 نقطه در استان براي تحويل مرسوله ها مراجعه مي كنند.
6101 / 6128 *خبرنگار:هادي درزي رامندي * انتشار دهنده : وحيد مقدم سليمي