۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۰۷
کد خبر: 82263480
T T
۰ نفر
كی روش: برای انتخاب 11 بازیكن اصلی مقابل كره،دردسر بزرگی دارم

تهران - ایرنا - سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: انتخاب تركیب نهایی بازیكنان در دیدار مقابل كره جنوبی با توجه به آمادگی و انگیزه بالای بازیكنان، دردسر بزرگ، اما شیرینی است كه با آن روبرو هستم.

«كارلوس كی روش» روز دوشنبه در نشست خبری پیش از دیدار مقابل كره جنوبی در چارچوب رقابت های مقدماتی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه تصریح كرد: حضور پر شمار اصحاب رسانه در نشست خبری، نشان از حساسیت بالای دیدار فردا دارد. دیدار با كره جنوبی قسمت دیگری از راه ایران برای صعود به جام جهانی است و می دانیم كار سختی مقابل تیمی داریم كه تاریخچه ای غنی دارد.
وی با تاكید بر اینكه همه بازیكنان با اشتیاق و انگیزه لازم برای دیدار با كره جنوبی آماده شده اند، گفت: ایام فعلی برای مردم ایران از لحاظ فرهنگی و اعتقادی بسیار خاص و محترم است و ما وظیفه داریم با عملكرد خوب خود، نتیجه مثبتی را برای مردم رقم بزنیم.
كی روش تصریح كرد: امیدوارم هواداران با حضور در ورزشگاه آزادی ضمن در نظر گرفتن ایام سوگواری، با حمایت های خود به نمایش خوب تیم ملی كمك كنند.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه به نمایندگی از كادر فنی و بازیكنان، ایام سوگواری سالارشهیدان را به ملت بزرگ ایران تسلیت گفت.
وی در پاسخ به این سئوال كه با توجه به آمادگی دژاگه و جهانبخش كارش برای انتخاب اصلی سخت خواهد شد یا خیر؟ گفت: در دیدار مقابل ازبكستان همه بازیكنان آمادگی كاملی داشتند و برای بازی فردا نیز همه، مهیا و آماده هستند و این مساله برایم دردسر بزرگ و البته شیرینی است.
كی روش در مورد جوسازی كره ای ها كه با ماسك بر صورت و مشت های گره كرده وارد تهران شدند، گفت: همه ما ورزشكار هستیم و مسئولیتی برای شادی و خوشحالی مردم داریم. معتقدم یك دیدار مهم را نمی توان در روزنامه ها و سایت ها برنده شد.
سرمربی تیم ملی ایران با بیان اینكه عملكرد هر تیمی در داخل زمین نشات گرفته از توانایی تیم است، گفت: توجهی به جوسازی رسانه ای كره ای ها نداریم.
كی روش با اشاره به اینكه دیدار مقابل كره جنوبی برای تیم ایران یك چالش است، گفت: كره میزبانی خوبی در جام جهانی 2002 بود و می خواهیم مقابل این تیم بهترین نمایش را داشته باشیم. چیزی برای از دست دادن نداریم، بلكه آنان نگران پیشینه خود هستند.
وی در مورد حضور گسترده هواداران در دیدارهای تیم ملی و اینكه هنوز امكان تهیه بلیت های طبقه دوم برای علاقمندان وجود ندارد، گفت: این مسائل به من مربوط نیست و علاقه ندارم در این مورد صحبت كنم. امیدوارم هواداران نه تنها برای حمایت از تیم، بلكه برای تماشای یك دیدار سطح بالا به ورزشگاه بیایند.
سرمربی تیم ملی ایران معتقد است كه در دیدار فردا، تمركز بازیكنان اهمیت زیادی خواهد داشت.
كی روش گفت: در فوتبال زمانی می توانید پیروز باشید كه حرف خود را در داخل زمین مسابقه بزنید. برای رسیدن به سه امتیاز، بازیكنان باید سخت تلاش كنند و در زمین سختی بكشند.
كی روش در پاسخ به سئوال خبرنگاری كره ای مبنی بر دلایل موفقیت وی همراه با تیم ملی ایران در دیدارهای مقابل كره جنوبی، گفت: خوش شانس هستم كه بازیكنان زیبا و دوست داشتنی در كنار ما هستند و علت موفقیت مقابل كره جنوبی این بازیكنان هستند.
وی در مورد شناخت خود از تیم ملی كره جنوبی، عنوان كرد: این تیم بازیكنان شاخصی دارد و هدف من نیز بزرگی بازیكنان تیم ملی ایران است.
سرمربی تیم ایران در پایان با طعنه به خبرنگاری از كره جنوبی، گفت: بهترین بازیكن كره آقای «كو» است كه علیه ایران صحبت كرد.
تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 18:15 فردا (سه شنبه) در هفته چهارم از مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 در منطقه آسیا به مصاف كره جنوبی می رود.
این دو تیم در حالی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند كه هم اكنون هفت امتیاز اندوخته دارند.
ورزشی**3783**1545خبرنگار:مهدی موذن، امیر میرزاییان