۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۱
کد خبر: 82263265
T T
۰ نفر
نماينده مجلس: فرهنگ عاشورا استكبار را به زانو در آورده است

سبزوار- ايرنا- نماينده مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي گفت: فرهنگ عاشورا استكبار جهاني و حاميان وهابي صيهونيستي را به زانو در آورده است.

به گزارش ايرنا، رمضانعلي سبحاني فر روز دوشنبه در مراسم گراميداشت ياد و خاطره شهداي مدافع حرم در سبزوار افزود: دشمن با توطئه هاي فرهنگي تلاش زيادي كرد تا جوانان و نوجوانان را از فرهنگ عاشورا دور كند.
وي ادامه داد: با اين وجود فرهنگ عاشورا از مرزهاي فكري و جغرافيايي كشورهاي اسلامي عبور كرده و در كشورهاي اروپايي و آمريكايي نيز مراسم عزاداري براي امام حسين(ع) برپا مي شود.
اين نماينده مجلس گفت: دشمن با رويكرد نظامي و تشكيل گروههاي تروريستي برنامه ريزي كرد تا با حمله به حرم اهل بيت(ع) آثار زنده اسلام واقعي را نابود كند.
وي افزود: حضور مدافعان حرم در ميدان دفاع از حرم اهل بيت(ع) باعث شد تا دشمن در اين ميدان نيز زمينگير شود و در برابر قدرت اعتقادي اسلام واقعي زانو بزند.
سبحاني فر ادامه داد: دشمن از فراگير شدن تفكر عاشورا در سرزمينهاي اسلامي و غيراسلامي هراس دارد و اين مهم را مي توان از شكستهاي پي در پي آنان در برابر گروههاي مقاومت اسلامي و مدافعان حرم مشاهده كرد.
وي گفت: عاشورا يك فرهنگ فراگير براي اتحاد مذاهب اسلامي و تشكيل گروههاي مقاومت در برابر دشمن تكفيري و استكبار جهاني است كه آثار آن را مي توان در برپايي مجالس عزاداري در ساير كشورها، تاسي گروههاي مقاومت اسلامي در يمن، سوريه، لبنان و فلسطين به امام حسين(ع)مشاهده كرد.
اين مراسم به ياد شهيدان مدافع حرم، رضا دامرودي، مهدي بيدي، حسينعلي شمس آبادي و ابوالفضل راه چمني برگزار شد.
مركز شهرستان 320 هزار نفري سبزوار در فاصله 230 كيلومتري غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: جواد پورسخاوت**منتشركننده: حسين كريم زاده
8144/7500/1858