۱۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۸
کد خبر: 82258498
T T
۰ نفر
مسائل و مشكلات هشت روستاي بخش اوز لارستان بررسي شد

شيراز- ايرنا- با حضور معاون استاندار فارس و فرماندار ويژه لارستان، مسائل و مشكلات هشت روستاي بخش اوز مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش ايرنا، جليل حسني معاون استاندار و فرماندارويژه لارستان به اتفاق مسعود راسخي و علي اصغر علي پور معاونين سياسي و برنامه ريزي فرمانداري ويژه لارستان و جمعي از روساي ادارات شهرستان چهارشنبه به بخش اوز سفر كرد و با حضور در هشت روستاي اين بخش از نزديك با مسائل و مشكلات اين روستاها آشنا شد.
فرماندارويژه لارستان در بدو ورودش به بخش اوز با محمد حسين آتش فراز بخشدار، شيخ عبدالعزيز قاضي زاده امام جمعه،روحانيون و علما و معتمدين و مسئولين محلي در دانشگاه آزاد اسلامي شهر اوز ديدار و گفت و گو كرد.
جليل حسني به روستاي كهنه قديم رفت و با حضور در سالن اجتماعات مدرسه اين روستا به بررسي مسائل و مشكلات مردم پرداخت.
مهرام وطن خواه دهيار اين روستا اهم مشكلات و نيازمندي هاي اين روستا را اجراي طرح هادي، اتمام بولوار ورودي روستا به طول 300 متر،ساخت مسجد جامع،فرسودگي لوله ها و شبكه داخلي آب روستا و غيره بيان كرد.
در اين نشست رئيس بنياد مسكن لارستان در سخناني اظهار داشت:به محض دريافت قير رايگان براي بهسازي و آسفالت ورودي روستا اقدام مي كنيم.
فرماندار ويژه لارستان گفت: با رايزني با مديران كل استاني تمام مسايل و مشكلات را پيگيري مي كنيم .
وي از همگان خواست كه در يك جا متمركز شوند تا دولت بهتر بتواند خدمات رساني كند چرا كه اين خود باعث كاهش هزينه ها مي شود.
مسئولين در ادامه به شهرك توحيد عزيمت كردند و با حضور در اين روستا مسائل،مشكلات و درخواست هاي اهالي را شنيدند.
فيروزي دهيار اين منطقه مشكلات اين روستا را بهسازي ورودي شهرك، اجراي طرح هادي، اتمام سالن ورزشي و غيره بيان كرد.
فرماندار لارستان و ديگر مسئولين در ادامه سفرشان به بخش اوز به روستاي اسلام آباد رفتند و با حضور در مسجد اين روستا با مردم ديدار كردند و مسائل و مشكلات آنها را شنيدند.
منفرد دهيار روستا مشكلات و نيازمندي هاي روستا را نبود پزشك،ايجاد طرح بومي و محلي در سه راهي روستا، تامين آب شيرين كن،اختصاص ماشين زباله،تاسيس پارك محله اي ،اختصاص زمين به جوانان و غيره عنوان كرد. در اين نشست مقرر شد كه اگر ماشين حمل زباله به بخش اوز اختصاص يافت به اين روستا انتقال يابد.
حسني و هيات همراه سپس به روستاي قلات رفتند.در اين روستا نيز مسئولين محلي به بيان مسائل و مشكلات روستاي خود پرداختند.اهم موارد شده در اين روستا نبود پزشك،تامين و اختصاص تجهيزات براي بوستان احمدي قلات و شانه سازي كامل جاده ورودي روستا بود.
مسئولين سپس به روستاي كوره عزيمت و با جمعي از معتمدين و خيرين محلي اين روستا ديدار و گفت و گو كردند. دهيارو شوراي اسلامي روستا از فرماندار و ديگر مسئولين درخواست هايي را همچون اتمام سالن نيمه تمام ورزشي و زيرسازي و آسفالت معابر و غيره داشتند.
فرماندار لارستان در ادامه به روستاي بيدشهر رفت و با حضور درمسجد اين منطقه با اهالي اين روستا نشستي را ترتيب داد.
دهيار اين روستا مسائل و مشكلات و نيازمندي هايي را همچون كمبود آب شرب،احداث سد دروا،اتمام سالن ورزشي،بررسي وضعيت زمين مخابرات روستا و غيره مطرح نمود.
در اين نشست علي اصغر علي پور معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري ويژه لارستان در سخناني ضمن تشكر از خيرين اين روستا كه عمران و آباداني را به اين روستا هديه كرده اند؛ گفت:براي هزينه دو ترانس برق مبلغ 90 ميليون تومان ،براي بهسازي ورودي روستا 70 ميليون تومان و براي اتمام سالن ورزشي روستا هم 450 ميليون تومان از محل اعتبارات دو درصد نفت و گاز و استاني اختصاص يافته است.
معاون استاندار فارس سپس به روستاي هود رفت و با دهيار و اعضا شوراي اسلامي روستا ديدار و به درد دل هاي آنها هم گوش داد.
دهيار اين روستا خواستار تعريض پل ورودي روستا از سمت هود به طرف جاده تخته، بهسازي و توسعه روستا و غيره شد. .
در پايان مسئولين به روستاي گلار رفتند و از نزديك با مسائل و مشكلات مردم روستا آشنا شدند.در اين نشست كه در محل مسجد جامع روستا انجام شد، دهيار اين روستا به نمايندگي از مردم روستا مشكلات و درخواست هايي را همچون تامين يك دستگاه آب شيرين كن،اجراي طرح هادي،اختصاص زمين با متراژ بالا تر براي ساخت مسكن جوانان وغيره عنوان كرد. مهندس عسكري رييس آبفا روستايي شهرستان گفت:براي تامين يك دستگاه آب شيرين كن مبلغ 50 ميليون تومان اعتبار تخصيص يافته است.
جليل حسني فرماندارويژه لارستان درپايان سفرش به بخش اوز در جمع مردم روستاي گلار ضمن تشكر از تمامي خيرين و معتمدين اين روستاهها كه براي آباداني روستاي خود همت مي كنند؛ افزود: فلسفه حضوردر روستاها اين است كه از نزديك با مردم ديدار و به صورت چهره به چهره به حرف هاي آنها گوش فرا دهيم تا گره اي از كار مردم روستاها باز شود.
وي بيان كرد: براي رفع مشكلات روستاهاي اين بخش پيگيري لازم صورت خواهد پذيرفت و نگاه ويژه تري به روستاها خواهيم داشت.
حسني ادامه داد: دولت تدبير و اميد وظيفه خود مي داند كه به درددل مردم گوش دهد و براي رفع مشكلات مردم قدم بردارد.
خبرنگار: داود عسكرپور** انتشار دهنده: غلامرضا مالك زاده
1876