۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۲۱:۰۶
کد خبر: 82256358
T T
۰ نفر
خبرگزاری ایتالیایی: ایران بطور جدی در صدد دستیابی به جایگاه خود در عرصه جهانگردی است

رم- ایرنا- خبرگزاری 'آجی' ایتالیا در گزارشی با عنوان 'جهانگردی در ایران، هتل ها برای 13 سال از پرداخت مالیات معاف می شوند' بر اراده جدی ایران برای دستیابی به جایگاه خود در صحنه جهانگردی بین المللی تأكید كرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آجی، افزود: دولت ایران در یك اقدام بی سابقه اعلام كرد كه هتل های كشور در سیزده سال آینده از پرداخت مالیات معاف خواهند بود و اظهارات محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد ایران در ارتباط با معافیت مالیاتی هتلهای این كشور باورنكردنی و در عین حال نشان دهنده اراده جدی تهران برای دستیابی به جایگاه خود در صحنه جهانگردی بین المللی است.
آجی نوشت: این معافیت مالیاتی می بایست هتل های ایرانی را به سوی نوآوری هر چه بیشتر و ارائه خدمات بهتر و با كیفیت بیشتر به مشتریانشان سوق بدهد. تعداد گردشگرانی كه به ایران سفر كرده اند، از 2/2 میلیون نفر در سال 2009، به 2/5 میلیون نفر در سال 2015 افزایش یافته است. دولت ایران امیدوار است كه بتواند در سال 2025 میلادی 20 میلیون جهانگرد خارجی را به سوی كشور جذب و از ناحیه آن درآمدی نزدیك به 30 میلیارد دلار تولید كند.
این خبرگزاری افزود: در زمان حاضر در ایران 125 هتل 4 و 5 ستاره در دست ساخت است كه بسیاری از آنها با سرمایه گذاری خارجی مانند آلمان، فرانسه، یونان و سنگاپور بنا می شوند. اما شركت آكور از فرانسه نخستین گروه خارجی است كه در ایران اقدام به تأسیس هتل كرده و دو هتل ایبیس و نوووتل را در فرودگاه امام خمینی راه اندازی كرده است. تركیه نیز برای احداث ده هتل در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز با ایران قرارداد امضا كرده است.
شبد**اروپام**461**1504
انتشار دهنده: علی پاینده