۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۲۷
کد خبر: 82256030
T T
۰ نفر
استان خوزستان رتبه چهارم جمعیت روستایی كشور را دارد

اهواز - ایرنا - معاون بیمه ای و هماهنگی امور استان های صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: استان خوزستان با جمعیت یك میلیون و300 هزار نفر جامعه روستایی، رتبه چهارم جمعیت روستایی را در كل كشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا محمد پوستین دوز روز سه شنبه در نشست شورای اداری خوزستان در اهواز بیان كرد: یكی از اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران موضوع توجه ویژه به روستاهای كشور بوده و هست و از مهمترین مباحث روستاها بحث تامین اجتماعی و افزایش رفاه اجتماعی است.
وی با بیان اینكه سازمان تامین اجتماعی ماموریت هایی را در جامعه روستایی انجام داد افزود: تصمیم گیران برای اینكه بتوانند به روستاییان كه بخش مولد جامعه هستند، خدماتی را ارایه كنند صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان، روستائیان و عشایر را در سال 1384 تشكیل دادند و جمعیت هدف آن نزدیك به 6میلیون و 500 هزار خانوار در سطح كشور بود.
پوستین دوز، با بیان اینكه این صندوق هم اكنون یك میلیون و 500 هزار نفر از جامعه هدف را زیر پوشش قرار داده اظهار كرد: صندوق بیمه اجتماعی، خدماتی مانند بازنشستگی، ازكارافتادگی، و مستمری را ارایه می‌دهد.
وی گفت: تفاوت این صندوق با سایر صندوق‌ها دریافت حق بیمه 15 درصد است كه 10 درصد را دولت متقبل می‌شود و پنج درصد را بیمه شدگان پرداخت می‌كنند.
معاون بیمه ای و هماهنگی امور استان های صندوق بیمه اجتماعی كشاورزان،روستائیان و عشایر ادامه داد: 200 هزار نفر از بیمه شدگان هیچ حق بیمه ای را پرداخت نمی‌كنند و سهم حق بیمه مددجویان بهزیستی و كمیته امداد امام خمینی (ره) نیز از بودجه دولت پرداخت می‌شود.
وی اظهار كرد: وقتی ما بیمه شدگان بیشتری داشته باشیم سرمایه بیشتری وارد استان شده و جلوی مهاجرت روستاییان گرفته می شود و از آن طرف نیز تولید تقویت می شود.
خوزستان با حدود چهار میلیون و 500 هزار نفر جمعیت، دارای جمعیت یك میلیون و 300 هزار نفری جمعیت روستایی است با 328 هزار خانوار است.
7164 / 6037
خبرنگار: عاطفه جوادی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
۰ نفر