۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۹
کد خبر: 82255650
T T
۰ نفر
استاندار خوزستان: فرمانداران در امور شوراها دخالت نكنند

اهواز - ايرنا - استاندار خوزستان با بيان اينكه فرمانداران نبايد در امور شوراهاي شهر و روستا دخالت كنند گفت: فرمانداران بايد شوراها را در انجام امور راهنمايي كنند.

به گزارش ايرنا غلامرضا شريعتي سه شنبه در همايش فرمانداران و بخشداران كه با حضور معاون وزير كشور در تالار امام رضا(ع) شهرك نفت اهواز برگزار شد، انتخابات را از مهم ترين رويدادهاي كشور دانست و افزود: متاسفانه بسياري از مديران عملكرد شوراها را نقد مي كنند و مخالف ادامه فعاليت آنها هستند اما من از حاميان اصلي شوراها هستم و معتقدم خطاهايي كه اتفاق مي افتد كاملا طبيعي است.
وي با بيان اينكه شوراها دوران طفوليت خود را سپري مي كنند افزود: مقايسه شوراها كه تنها چهار دوره را مي گذرانند با نظام اداري كه بيش از 100 سال عمر دارد كار اشتباهي است و شوراها هنوز تا پختگي فرصت دارند.
شريعتي از فرمانداران خواست كه نسبت به شوراها صبور بوده و رفتاري توام با مهرباني با آنها داشته باشند.
وي با تاكيد بر تفويض اختيارات به شوراها اظهار كرد: فرمانداران به هيچ وجه در امور شوراها دخالت نكنند و تنها راهنمايي به آنها را در برنامه داشته باشند حتي اگر هيات رئيسه مخالف نظر فرمانداران انتخاب شده باشد.
شريعتي اظهار اميدواري كرد: با برگزاري انتخابات به صورت الكترونيكي خطاها به حداقل برسد.
وي همچنين گفت: وزير كشور 27 آبان به خوزستان سفر مي كند كه درباره انتخبات از نظرات وي استفاده مي شود.
معاون سياسي اجتماعي استاندار خوزستان نيز در اين نشست گفت: انتخابات اسفند پارسال يكي از بهترين انتخابات كشور بود كه در امنيت كامل برگزار شد و آموزش هاي فرمانداران در اين زمينه بسيار موثر بوده است.
فرج اله خبير اظهار كرد: انتخابات از حقوق اصلي مردم است بنابراين دولت ها و حاكمان بايد شرايط برگزاري عادلانه آن را فراهم كنند.
وي تاكيد كرد: وظيفه فرمانداران و بخشداران و تمام برگزاركنندگان اين است كه شرايط مشاركت آحاد جامعه را ايجاد كنند و مردم در شرايط مناسب و آزادانه راي خود را به صندوق اندازند.
خبير، همچنين با اشاره به برگزاري انتخابات شوراهاي شهر و روستا افزود: شوراها يك اصل مغفول مانده در قانون بوده كه از سال 1377 اجرايي شد كه در آن زمان مقاومت هايي نيز در مقابل آن صورت گرفته بود.
وي گفت: حضور شوراها اكنون در شهر و روستا نهادينه شده و مردم با انتخاب نمايندگان خود در اداره امور مشاركت مي كنند.
7151/ 6037
خبرنگار: نادره وائلي زاده ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي