۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۲۱:۳۱
کد خبر: 82253492
T T
۰ نفر
فرماندار كرمان: ايمني انشعابات در حاشيه شهر نامناسب است

كرمان - ايرنا - فرماندار كرمان وضعيت برخي مناطق حاشيه شهر را به دليل عدم رعايت مسائل ايمني در شبكه هاي برق، گاز و آب نامناسب عنوان كرد.

به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي فرمانداري كرمان محمدعلي توحيدي در نشست كارگروه مقابله با حاشيه نشيني شهرستان افزود: در بسياري از موارد اين انشعابات توسط افراد غير متخصص انجام شده و در صورت ايجاد كوچكترين حادثه اي يك فاجعه رخ خواهد داد و در صورت بروز حادثه، مسئوليت آن بر عهده دستگاه خدمات رسان مربوط خواهد بود لذا مسئولان قبل از بروز حادثه و ايجاد خطر براي مردم تدابير پيشگيرانه را انجام دهند.
وي شرايط دو بخش مركزي به دليل قرار گرفتن روستاها و شهرهاي كوچك در حاشيه شهر كرمان و ماهان به دليل ييلاقي بودن شهر و مناطق اطراف آن را شرايط ويژه اعلام كرد كه به نسبت ساير بخش هاي شهرستان نياز به مراقبت بيشتر مسئولان به ويژه بخشداران دارد.
رئيس كارگروه مقابله با حاشيه نشيني شهرستان كرمان با قدرداني از زحمات تمامي اعضاي كارگروه، موفقيت هاي به دست آمده در موضوع حاشيه نشيني را مرهون زحمات نيروي انتظامي و همراهي و همكاري خوب دستگاه قضا دانست و گفت: موضوع حاشيه نشيني و مقابله با آن همواره يكي از دغدغه هاي نظام و دولت بوده كه بحمدالله پيشرفت كار در شهرستان كرمان تاكنون خوب بوده اما بايستي به همت همه مسئولان به ويژه متوليان امر مراقبت شود.
وي فرصت به دست آمده فعلي در ساماندهي وضعيت حاشيه نشيني در شهرستان كرمان را يك فرصت طلايي خواند و افزود: به ياري خداوند متعال در بازه زماني اخير مقابله با حاشيه نشيني بيش از يكهزار هكتار از اراضي ملي تصرف شده يا تغيير كاربري داده شده به خوبي سامان دهي شد.
توحيدي تاكيد كرد: مسئولان دستگاه هاي اجرايي به ويژه دستگاه هاي خدمات رسان بايستي مراقبت هاي لازم را داشته باشند تا ضمن جلوگيري از حاشيه نشيني در صورت مشاهده موردي برخورد قاطع و قانوني شود.
وي با تأكيد به مسئولان دستگاه هاي خدمات رسان از جمله آب، گاز و برق مبني بر عدم واگذاري امتياز يا انشعاب بدون پروانه ساختمان تصريح كرد: واگذاري امتياز و ارائه خدمات بدون رعايت ضوابط و قانون باعث ايجاد تعهد براي ساير مسئولان دستگاه هاي اجرايي مي شود لذا مسئولين دقت كنند از ارائه خدمات بدون پروانه ساختمان خودداري كنند.
فرماندار كرمان افزود: آن دسته از مناطقي كه خدمات خارج از چارچوبه قانوني به آنها ارائه شده يا نقاطي در داخل طرح هادي كه قابليت تبديل به احسن را دارند، مسئولان بدون ايجاد حاشيه آنها را ساماندهي كنند.
وي عملكرد كارگروه مقابله با حاشيه نشيني را رضايت بخش خواند و با يادآوري اينكه نبايست كار را رها كرد و به اقدامات صورت گرفته ادامه داد خواستار جديت بيشتر مسئولان به ويژه دستگاه هاي خدمات رسان در اين زمينه شد.
وي همچنين با اشاره به قرار گرفتن در انجام سرشماري عمومي نفوس و مسكن و تشريح ارتباط آن با وظيفه حساس بخشدار و شهرداران به نقش آنان در جلوگيري از روستاسازي پرداخت.
توحيدي روستاسازي را تحميل هزينه هاي سنگين و جفا در حق دولت خواند و با حساس دانستن وظيفه مسئولان متولي به ويژه بخشداران در اين زمينه گفت: روستا تعريف، موجوديت، قدمت و ... دارد، هر تلمبه، آبادي، مزرعه و هر جايي كه درختي بود روستا نيست و قرار هم نيست ما اينگونه اماكن را به روستا تبديل كنيم.
وي تاكيد كرد: اگر اين اتفاق افتاد علاوه بر جفا در حق دولت هزينه هاي سنگيني را به آن تحميل كرده ايم لذا بخشداران مراقبت هاي لازم را انجام دهند تا همه سرشماري شوند و اطلاعات و آمار آن به طور دقيق و صحيح ثبت شود.
خبرنگار: رسول محمدحسني ** انتشار دهنده: رسول محمدحسني
3028