۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۹
کد خبر: 82252777
T T
۰ نفر
محسن رضايي: همه پيروزي‌هاي ما به دليل اقتدار انقلابي است

ياسوج- ايرنا- دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: همه پيروزي‌هاي ما به دليل اقتدار انقلابي است كه سه ويژگي خدا محوري، رهبري و مردمي بودن دارد.

به گزارش ايرنا سرلشكر محسن رضايي روز يكشنبه در يادواره 1880 شهيد كهگيلويه و بويراحمد در ياسوج اظهار داشت: هر زمان ليبرال ها و سازشكارها در سياست ورود پيدا كردند، يا ما نوكر شديم يا جنگي عليه ما شكل گرفت.
وي گفت: هر وقت استبداد آمد يا از مذهب بريديم يا جنگي عليه ما تحميل شد و دشمنان با وجود اين افراد به كشور طمع كردند.
فرمانده دوران دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزود: ليبرال‌ها جنگ را در كشور آغاز و انقلابي‌ها سرزمين‌هاي ازدست‌رفته را آزاد كردند.
سرلشكر رضايي عنوان كرد: اقتدار انقلابي در ايران در مرحله نخست به دليل پيروي از دستورات خداي متعال و در مرحله دوم به دليل رهبري امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب است.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام بيان كرد: هيبت و شجاعت رهبر فرزانه انقلاب منشأ قدرت كنوني ايران است و اين امر سبب اقتدار ايران اسلامي در جهان شده است.
فرمانده دوران دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه سومين جنبه از اقتدار انقلابي ايران تكيه‌بر مردم است اظهار داشت: مردم در سال نخست وارد فضاي جنگ نشده بودند و به همين دليل در چهار عمليات شكست خورديم و اما سال دوم جنگ كه آحاد جامعه وارد صحنه شدند معادله‌ها تغيير كرد.
وي عنوان كرد: ايران در 300 سال گذشته به ‌صورت مرتب از بيگانگان شكست مي‌خورد اما پس از سه قرن امنيت و اقتدار هم اينك جمهوري اسلامي به‌ قدرت منطقه‌اي تبديل‌شده است.
وي با اشاره به ظرفيت‌هاي قدرت ايران گفت: جمهوري اسلامي كشوري بسيار بزرگ با 80 ميليون جمعيت و منابع سرشار است و اقوام بزرگي مانند لرها، كردها و آذري‌ها در غرب ايران وجود دارند كه با تاريخ درخشان يكي از منابع قدرت مردمي هستند.
دبير مجمع تشخيص مصلحت با بيان اينكه ايران هم‌اينك دشمنان سرسختي دارد، گفت: عربستان كه درگذشته تنها رقيب منطقه‌اي ايران بود اكنون دشمن ما شده و تركيه هنوز با ما رقيب است.
سرلشكر رضايي با بيان اينكه امروز بايد از دفاع مقدس درس بگيريم، گفت: فساد اقتصادي، قاچاق و تبعيض با اقتدار انقلابي از بين مي‌رود.
فرمانده دوران دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي عنوان كرد: بدون تكيه‌بر اقتدار انقلابي با قاچاق، فساد و تبعيض نمي‌توان مقابله كرد و همين اقتدار انقلابي است كه مي‌تواند ما را از تهديدات خارجي و داخلي نجات دهد.
وي با اشاره به اينكه همه پيروزي‌ها و موفقيت‌هاي پس از انقلاب اسلامي به دليل ادامه دادن راه شهداست، افزود: امروز موشك‌هاي ما 2000 كيلومتر برد دارند و پهپادها تا 700 كيلومتر قدرت پرواز و عمليات دارند.
سرلشكر رضايي ادامه داد: بنگاه‌هاي سخن پراكني بيگانه مانند بي. بي. سي و سي.ان.ان در هفته دفاع مقدس سؤال ها و ابهام‌هايي در رابطه با دوران پر افتخار هشت سال جنگ تحميلي مطرح مي‌كنند كه هدف نهايي آنها از اين كار، دور شدن نوجوانان و جوانان از راه شهدا و انقلاب است.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در دوران دفاع مقدس به يكي از اين ابهام‌ها اشاره كرد و گفت: اگر ما پس از آزادي خرمشهر وارد عراق نمي شديم، اكنون صدام زنده بود و ما پنجاه سال با اين كشور در جنگ‌هاي دوره‌اي بوديم.
سرلشكر رضايي بيان كرد: دشمنان مي‌دانند اگر راه شهدا ادامه يابد همانطور كه كشور مقتدر و برتر منطقه شديم قدرت اقتصادي هم خواهيم شد و از اين واهمه دارند.
وي در ادامه با اشاره به تحولات منطقه‌اي گفت: همانطوري كه قدرت‌هاي جهان از صدام حمايت كردند، سبب شرمساري آنها شد و هم اينك پشتيباني كنوني آنها از عربستان و وهابيت مايه شرمساري آينده آنها مي شود.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: پرسش ما اين است كه چرا مردم عربستان نبايد بتوانند رأي بدهند و مانند ساير مردم جهان مردم ‌سالاري داشته باشند.
سرلشكر رضايي با اشاره به اينكه مردم كشورهاي مسلمان سرنوشت خود را بايد تعيين كنند، گفت: ما مي‌خواهيم كشورهاي منطقه استقلال داشته باشند و براي آمريكا و اسرائيل نوكري نكنند.
فرمانده دوران هشت سال دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانش به دلاوري‌هاي رزمندگان دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: يكي از حماسه‌ هاي بزرگ رزمندگان كهگيلويه و بويراحمد عمليات جزاير مجنون در پد خندق بود كه آنان تا آخرين نفر و تا آخرين قطره خون ايستادند و حتي يك نفر عقب‌نشيني نكرد.
وي ادامه داد: اين حماسه در هشت سال دفاع مقدس بي‌مانند بود و عراقي‌ها مي‌گفتند بزرگ‌ترين مشكل ما همين افرادي است كه تا آخرين فشنگ خود ايستادگي مي‌كنند.
تيپ 48 فتح در عمليات پد خندق، به مدت 14 ساعت به مقابله با دشمن بعثي عراق پرداخت كه درنهايت با شهادت تعداد زيادي از افراد تيپ و اسارت عده‌اي از آنها پايان يافت.
120 رزمنده در اين نبرد به شهادت رسيد كه 87 نفر آنها كهگيلويه و بويراحمدي بودند.
همچنين در اين عمليات 120 نفر نيز به اسارت دشمن بعثي درآمدند كه 76 نفر آنها از دلاور مردان اين استان بودند.
كهگيلويه و بويراحمد در جنوب غربي ايران يكهزار و 880 شهيد تقديم ايران اسلامي كرده است.
كنگره بزرگداشت مقام شامخ 1880 شهيد كهگيلويه و بويراحمد كه از امروز آغاز شده تا پنج روز در ياسوج ادامه دارد.
خبرنگار: سيد ولي موسوي نژاد**انتشار دهنده:حسينعلي راشكي
6110 /8005