۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۵
کد خبر: 82252608
T T
۰ نفر

8000 متر كمربند حفاظتی در دلیجان ایجاد شد

۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۵
کد خبر: 82252608
8000 متر كمربند حفاظتی در دلیجان ایجاد شد

خمین - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان گفت: 8000 متر كمربند حفاظتی با اعتباری بالغ بر 160 میلیون ریال در نیمه نخست امسال در این شهرستان ایجاد شد.

ˈسید ابوالفضل نصرالهی یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این كمربند حفاظتی در محدوده مراتع كهك دلیجان و پلاك آل خلیل اراك به منظورمبارزه با پدیده شوم زمین خواری ایجاد شده است.
وی خاطرنشان كرد: به دلیل مشخص نبودن محدوده اراضی ملی و مستثنیات در برخی نواحی، امكان شناسایی و تفكیك اراضی ملی از مستثنیات مشكل است از این رو برای جلوگیری از این مساله كمربند حفاظتی ایجاد می شود.
وی ، یكی دیگر از هدف های اجرای كمربند حفاظتی دیگر را برنامه ریزی و تسهیل برای اجرای طرح های اصلاحی و احیایی مراتع و اتخاذ سیاست ها و شیوه های حفاظتی مناسب از جمله ایجاد نوار حفاظتی ویژه و متناسب با شرایط هر منطقه بیان كرد.
به گزارش ایرنا،وی اظهار كرد: پارسال در محدوده پلاك روستای جوشق دلیجان كمربند حفاظتی ایجاد شد.
نصرالهی بیان كرد: برای حفاظت از عرصه های طبیعی این شهرستان گشت های مستمر انجام می شود تا از تصرف اراضی ملی برای ساختمان سازی، درختكاری ،شخم و شیار و آتش سوزی جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: در تابستان امسال، 9 هكتار از اراضی ملی این شهرستان طعمه آتش شد كه هر هكتار هفت میلیون ریال خسارت بر مراتع وارد كرد.
وی گفت: بیشترین آتش سوزی در مراتع جاسب اتفاق افتاد كه علت آن سهل انگاری و عوامل انسانی اعلام شد.
نصرالهی ادامه داد: با توجه به پوشش گیاهی منطقه این شهرستان بیش از1600 خانوار از مراتع این شهرستان بهره برداری می كنند.
شهرستان دلیجان دارای 220 هزار هكتار عرصه های طبیعی است.
7277/6013/خبرنگار: افسانه آروند/**انتشار دهنده:مژگان حیدری *