۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۰۶
کد خبر: 82246304
T T
۰ نفر
حوزه علميه برادران سيرجان به بهره برداري رسيد

كرمان - ايرنا - حوزه علميه برادران سيرجان با حضور مدير حوزه هاي علميه استان كرمان و مسئولان شهرستان به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا امام جمعه سيرجان روز سه شنبه در آيين اين افتتاح گفت: شهرستان سيرجان با دو حوزه علميه بلندمدت برادران و خواهران و يك حوزه سفيران هدايت داراي بيش از 200 طلبه است كه اين حوزه ها داراي مشكلات مكان هستند.
حجت الاسلام سيد محمود حسيني افزود: امروز حوزه علميه مفيديه براداران به بهره برداري رسيد و اميد است با كمك مسئولان و خيرين ساختمان ساير حوزه هاي علميه نيز ساخته شود.
وي بيان كرد: اين حوزه علميه با زيربناي يكهزار مترمربع در 2 طبقه و با هزينه 18 ميليارد ريال در فاز اول به اتمام رسيده كه براي تكميل كامل آن 16 ميليارد ديگر نياز است و خيرين و مسئولان در اين رابطه ما را كمك كنند.
وي گفت: زمين اين حوزه از قبل توسط فردي خير به نام آقاي مفيدي به مساحت يكهزار و 440 مترمربع به حوزه علميه اختصاص يافته و هزينه ساخت اين مركز علمي و مذهبي هم تاكنون توسط خيرين شهرستان و مسئولان پرداخت شده است كه اميد است تا پايان ادامه يابد.
فرماندار سيرجان هم بر اهميت توسعه فضاهاي علمي و مذهبي تاكيد كرد و در خصوص مبلغ 2 ميليارد ريال براي تكميل فاز دوم اين حوزه علميه قول مساعد داد تا كمبود سيستم هاي گرمايشي و برودتي برطرف شود.
مدير حوزه هاي علميه استان كرمان نيز با بيان ضرورت وجود حوزه هاي علميه و تربيت جوانان متدين، عالم و متعهد گفت: بايد نيروهايي خوب داشته باشيم تا امام زمان (عج) هنگام ظهور بتواند حكومت عدل جهاني را پايدار كند.
حجت الاسلام حسين الله وردي افزود: از خيرين، امام جمعه و مسئولان شهرستان سيرجان قدرداني مي شود كه توانستند با همدلي و همراهي اين امر خير و صالح را داشته باشند چون براساس آيات و روايات ساختن مراكز ديني و علمي از اعمال صالح است.
وي از وجود بيش از پنج هزار طلبه مشغول به تحصيل در 46 مدرسه علميه استان خبر داد و گفت: 2 هزار و 513 نفر برادر و 2 هزار و 527 نفر خواهر به عنوان طلاب در اين مدارس تحصيل علمي و ديني دارند.
وي از سيرجان به عنوان يك شهر مذهبي ياد كرد كه سابقه حوزه علميه آن به 70 سال مي رسد و ادامه داد: استان كرمان طي 2 سال گذشته از لحاظ دارابودن حوزه هاي علميه و تعداد طلاب رتبه برتر كشوري و بعد از تهران و قم را داشته است.
حجت الاسلام الله وردي بيان كرد: طلاب ما در پايه پنجم براي اقامه نماز جماعت مدارس اعزام مي شوند كه بر اساس تفاهم نامه بين وزارت آموزش و پرورش و مركز مديريت حوزه هاي علميه در سطح كشور و كميته مشاركت حوزه و آموزش و پرورش در استان اين برنامه ريزي انجام شده است.
خبرنگار: محمد ايران نژاد ** انتشار دهنده: رسول محمدحسني
7435/3028

سرخط اخبار استان‌ها