۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۵
کد خبر: 82244729
T T
۰ نفر

پروفسور مجيد سميعي به گيلان سفر مي كند

۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۵
کد خبر: 82244729
پروفسور مجيد سميعي به گيلان سفر مي كند

رشت - ايرنا - پروفسور مجيد سميعي رئيس فدراسيون جهاني انجمن هاي جراحان مغز و اعصاب و بنيانگذار رشته جراحي قاعده جمجمه در جهان ، به زادگاه خود استان گيلان سفر مي كند.

مدير رسانه اي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان گيلان گفت: در اين سفر افزايش همكارهاي دانشگاه علوم پزشكي گيلان با دانشگاه هانوفر آلمان مد نظر پرفسور سميعي و مسئولان اين دانشگاه است.
طلعت كاوياني عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: دانشجويان دانشگاه گيلان و علوم پزشكي استان فردا (سه شنبه) سال تحصيلي جديد را با حضور پروفسور سميعي آغاز مي كنند.
وي اظهار داشت: نشست با اساتيد دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان گيلان و بازديد از سايت لاكان در رشت از ديگر برنامه هاي سفر پروفسور سميعي در زادگاه خود است.
به گفته كاوياني، حضور در جلسه هيأت رئيسه دانشگاه گيلان و نشست با هيأت رئيسه دانشگاه علوم پزشكي استان از ديگر برنامه هاي سفر پروفسور سميعي است.
پروفسور مجيد سميعي متولد 1316 در شهر رشت است ، وي ايجاد كننده زير شاخه اي از جراحي مغز به نام جراحي قاعده مغز و مبدع روش هاي تازه و بي نظيري در زمينه جراحي ميكروسكوپي مغز است.
وي در سال1367 كرسي جراحي مغز و اعصاب هانوفر آلمان را پذيرفت و در همين سال صدراعظم آلمان به پاس خدماتش در جراحي مغز و اعصاب، نشان درجه يك دولت آلمان را به وي اعطا كرد.
پروفسور سميعي مجموعه ادبيات علمي خود را در قالب كتاب ها و مقالات مختلف علمي منتشر كرده كه مهم ترين مرجع براي جراحان مغز و اعصاب دنيا به شمار مي رود.
وي در دهه 1990 يك مركز بين المللي علوم اعصاب (International Neuroscience Institute)‏ كه به اختصار INI شناخته مي شود، تاسيس كرد؛ بناي اين مركز برگرفته از شكل مغز است، اين مركز در شهر هانوفر آلمان قرار دارد.
اين پزشك ايراني تاكنون شاگردان زيادي تربيت كرده كه در كشورهاي مختلف جهان به فعاليت در زمينه جراحي مغز و اعصاب مشغول هستند و هر ساله كنفرانسي را به افتخار او در يكي از كشورها برگزار مي كنند.
پروفسور مجيد سميعي عصر فردا (سه شنبه) به تهران بازمي گردد.
پروفسور سميعي شهريور سال 93 نيز به استان گيلان سفر كرده بود. رئيس فدراسيون جهاني انجمن جراحي مغز و اعصاب روز گذشته (يكشنبه) نيز در به مازندران، در مجتمع دانشگاهي پيامبر اعظم (ص)ساري حضور يافت و پس از نشست با دانشجويان و اساتيد دانشگاه علوم پزشكي مازندران در مركز اين استان، در جمع استادان و دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي بابل نيز سخنراني كرد.
خبرنگار: شادي خورشيدي سدهي ** انتشاردهنده: اميرحسين كبيري
7286/2007