۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۱۷
کد خبر: 82244700
T T
۰ نفر
انتقاد استاندار تهران از تعلل بانكها در پرداخت تسهیلات به واحد های صنعتی

تهران - ایرنا - استاندار تهران با انتقاد از تعلل بانكها برای پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی معرفی شده گفت: از مجموع 981 واحد صنعتی راكد و نیمه فعال معرفی شده به بانك ها، تاكنون فقط برای 169 مورد گشایش اعتبار انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحسین هاشمی عصر دوشنبه در نشست مشترك شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران كه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد افزود: برای مثال بانك ملی حتی یك مورد گشایش اعتبار برای بیش از 100 واحد صنعتی واجدشرایط كه برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند، انجام نداده است.
وی اظهار كرد: سایر بانك های اصلی كشور شامل كشاورزی، صنعت و معدن، سپه، تجارت و ملت نیز همین مشكل(كندی روند انجام كار) را در ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی دارای مشكل دارند.
هاشمی به برگزاری جلسات متوالی با رئیس كل بانك مركزی و نمایندگان تام الاختیار بانكها در استان تهران اشاره كرد و گفت: به نظر می رسد كه بانك های عامل همچنان مشغول بررسی وضعیت واحدهای صنعتی معرفی شده و متقاضی دریافت وام هستند.
استاندار تهران از وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی كل كشور در استان تهران خواست كه برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی معرفی شده استان اقدام شود.
هاشمی به دستور خود برای تشكیل كمیته نظارتی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان اشاره كرد و افزود: این كمیته به منظور بررسی، تایید و پایش برنامه ها و پیشنهادات دستگاه های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تشكیل شد.
وی تاكید كرد: پیشرفت برنامه های اقتصاد مقاومتی دستگاه های اجرایی استان از سوی این كمیته نظارتی رصد و پیگیری می شود.
استاندار تهران در ادامه به ارائه كارنامه ای از عمكلرد دستگاه های اجرایی استان تهران در مدت سه سال گذشته پرداخت و گفت: در آغاز بكار دولت تدبیر و امید از مجموع 211 هزار هكتار زمین زراعی و باغی استان تنها 29 هزار هكتار آبیاری تحت فشار(قطره ای) قرار داشتند.
هاشمی وعده داد كه تا پایان دولت تدبیر و امید، سطح اراضی زراعی تحت آبیاری قطره ای استان با دو برابر افزایش نسبت به گذشته به 60 هزار هكتار افزایش یابد.
استاندار تهران یادآور شد: در این شیوه آبیاری، مصرف آب به یك بیستم كاهش و تولید محصولات تا 2.5 برابر افزایش می یابد.
وی به بهبود وضعیت هوای پایتخت در طول سه سال گذشته اشاره و اظهار كرد: تعداد روزهای پاك از صفر در سال 91 به 11 روز در سال جاری افزایش یافته است.
هاشمی تصریح كرد: شمار روزهای سالم نیز در همین مدت از 127 روز در سال 91 به 155 روز در سال 95 رسیده كه در واقع این آمار به معنای كاهش قابل توجه روزهای ناسالم برای پایتخت است.
وی با تمجید از طرح دولت برای جایگزینی 17 هزار تاكسی فرسوده شهر تهران خاطرنشان كرد: تعداد مورد نظر ما جایگزینی 100 هزار خودرو فرسوده در شهر تهران بود زیرا این تعداد خودرو آلاینده در قالب تاكسی و آژانس در پایتخت مشغول فعالیت هستند.
استاندار تهران ابراز امیدواری كرد كه با اجرایی شدن طرح برقی كردن موتورسیكلت ها از سوی شهرداری تهران و گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی، بهبود كیفیت هوای پایتخت تداوم یابد.
نماینده عالی دولت در استان تهران با اشاره به اینكه حدود 17 هزار واحد صنعتی در این استان وجود دارد یادآور شد: این درحالی است كه بیش از 400 هزار واحد صنفی خدماتی و تولیدی در استان تهران فعال هستند كه نیمی از آنها غیرمجازند.
هاشمی، ساماندهی این صنایع و صنوف را از جمله اولویت های استان تهران عنوان و تاكید كرد: اگر این واحدهای غیرمجاز مجوز بگیرند و هویت یابند، دولت می تواند حق خود(مالیات و بیمه) را از این واحدها دریافت كند.
استاندار تهران خاطرنشان كرد: 12 هزار هكتار شهرك صنعتی جدید در استان تهران برای جانمایی اصناف و صنایع مزاحم درنظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینكه در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، تنها در شرق تهران 50 میلیون متر مكعب كسری آب وجود داشت افزود: اكنون با انجام مدیریت مصرف، كیفیت و كمیت آب، نگرانی های این حوزه رفع شده است.
هاشمی اظهار كرد: همچنین با سرمایه گذاری بخش خصوصی، احداث تصفیه خانه های فاضلاب در شهرستان های استان تهران در دستور كار قرار گرفت تا از یك میلیارد و 450 میلیون متر مكعب پساب فاضلاب رها شده در استان، حداكثر بهره برداری در بخش كشاورزی و صنعت صورت گیرد.
استاندار تهران گفت: تا پایان دولت تدبیر و امید، هر دوماه یكبار یك تصفیه خانه فاضلاب در استان به بهره برداری خواهد رسید.
وی یادآور شد: با وجود افت سالانه یك تا دو متری سفره های آب زیرزمینی در استان تهران، اولویت ما تامین آب آشامیدنی و پس از آن آب موردنیاز كشاورزی است.
خبرنگار: مسعود گودرزی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7247/2079// 1625
۰ نفر