۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۳۳
کد خبر: 82244636
T T
۰ نفر
انتخاب 36 درصدي رشته هاي فني در مدارس البرز

كرج - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش البرز اعلام كرد: 36 درصد از دانش آموزان پايه نهم در انتخاب رشته هدايت تحصيلي سال تحصيلي 95-94 ، رشته هاي فني حرفه اي و كاردانش را در مدارس اين استان نتخاب كردند.

خسرو ساكي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در سال تحصيلي گذشته 30 هزار و 833 دانش آموز در البرز مراحل مختلف هدايت تحصيلي را طي كردند كه 36 درصد از اين دانش آموزان رشته هاي فني و حرفه اي و كاردانش را انتخاب كردند.
وي اظهار كرد: 64 درصد ديگر نيز رشته هاي ادبيات و علوم انساني، رياضي فيزيك و علوم تجربي را براي ادامه تحصيل در دوره متوسطه دوم انتخاب كردند.
وي با اشاره به اينكه فرآيند هدايت تحصيلي در فضايي آرام و بدون تنش در سال تحصيلي 95-94 در مدارس البرز صورت گرفت خاطرنشان شد: طرح متوازن رشته اي در سال تحصيلي 95-94 با هدف ارتقاء دانش عمومي و تخصصي دانش آموزان و اولياء در زمينه شاخه ها ي تحصيلي و رشته هاي زير مجموعه آن در دستور كاري مدارس متوسطه دوره اول اداره كل آموزش و پرورش استان البرز قرار گرفت.
ساكي گفت: براي هدايت دانش آموزان پايه نهم به سوي انتخاب رشته آگاهانه اقدامات لازم در دو بخش آموزشي - بازديدي انجام شد.
مدير كل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: با توجه به تغييراتي كه در فرآيند هدايت تحصيلي در سال گذشته بوجود آمد براي دانش آموزان و اولياء نشست هاي آموزشي مختلفي با عنوان انتخاب رشته آگاهانه در مدارس متوسطه دوره اول در اين استان برگزارشد.
ساكي از انتخاب رشته بعنوان اولين و مهمترين تصميم دانش آموزان در زندگي ياد كرد و يادآور شد: با تلاش مشاوران روند انتخاب رشته در مدارس البرز به خوبي صورت گرفت.
وي هدايت دانش آموزان به مناسب ترين شاخه يا رشته تحصيلي را بر اساس استعداد و علاقه وي و به تناسب امكانات و نيازهاي كشور را از جمله اهداف مهم انتخاب رشته در پايه نهم در دوره اول متوسطه برشمرد.
مدير كل آموزش و پرورش البرز بيان كرد: در سال تحصيلي 96-95 مشاوران مدارس از مهرماه اقدام به اطلاع رساني در زمينه هدايت تحصيلي به دانش آموزان و اولياء مي كنند تا دانش آموران در مسير انتخاب رشته آگاهانه حركت كنند.
وي تاكيد كرد: يكي از راههاي كاهش نرخ بيكاري در جامعه و تضمين شغل در آينده ، ادامه تحصيل دانش آموزان در رشته هاي فني و حرفه اي و كاردانش است كه در مدارس البرز تلاش مي كنيم تا دانش آموزان شناخت كاملي را در سال تحصيلي جديد نسبت به آينده شغلي رشته هاي تحصيلي پيدا كنند.
2819/1535خبرنگار: مهين مالمير**انتشار دهنده:داريوش غفاري