۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۶
کد خبر: 82244424
T T
۰ نفر
معاون تامین اجتماعی: جداسازی بخش درمان، بیمه شدگان سازمان را متضرر می كند

قزوین - ایرنا- معاون امور حقوقی ومجلس سازمان تامین اجتماعی با اشاره به زمزمه جداسازی بخش درمان از این سازمان گفت: حوزه درمان بخش جدایی ناپذیر سازمان تامین اجتماعی است كه واگذاری آن توسط مجلس، كارگران و بیمه شدگان این سازمان را با مشكل روبه رو خواهد كرد.

به گزارش ایرنا، عبدالرحمان تاج الدین روز دوشنبه در مراسم تكریم مدیركل سابق و معارفه مدیركل جدید تامین اجتماعی استان قزوین افزود: جدا كردن این 2 بخش از سازمان، پاك كردن صورت مساله و نه حل آن است.
وی اضافه كرد: از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم نسبت به این موضوع توجه ویژه ای در برنامه ها و نشست های خود داشته باشد.
وی با اشاره به ظرفیت و توانمندی های فراوان سازمان تامین اجتماعی در ارائه خدمات به بیمه شدگان، یادآور شد: فضای خوبی برای خدمتگزاری به افراد زیرپوشش این سازمان فراهم شده و امروز نیز در فعالیت های خود به فهم مشتركی بین شركای خود رسیده است.
تاج الدین، كارگران و كارفرمایان را صاحبان حقیقی تامین اجتماعی دانست و ادامه داد: امروز این سازمان با همیاری و مشاركت همین صاحبان فراتر از نگاه های سلیقه ای و گروهی، به جایگاه بلندی ارتقا یافته است.
وی یادآور شد: این سازمان با وجود تمام تلخكامی و سختی هایی كه در گذشته بر آن تحمیل و با كج رفتاری ها مورد تحقیر قرار گرفت، به گونه ای كه سه مرتبه اساسنامه آن برای ابقای یك مدیرعامل تغییر كرد، امروز در جایگاهی قرار دارد كه آغوش آن برای تمام صاحبان اصلی خود باز بوده و خدمت به آنان را افتخاری برای خود می داند.
به گفته تاج الدین، این سازمان بدون اتكا به دولت اما با ایجاد فضایی صمیمی، تعامل، گفت و گو و رایزنی توانسته در راستای ماموریت های محوله خود گام های اساسی بردارد و با استفاده از ابزارهای نوین و روزآمد تلاش می كند حركت خود را به سمت و سویی كه هم دسترسی به آن شفاف و معقول بوده و هم در راستای حفظ شان صاحبان آن باشد، هدایت كند.
وی افزود: این سازمان همچنین در دولت تدبیر و امید و در راستای توسعه مراكز درمانی خود، تجهیز و ارتقای هتلینگ بیمارسیان ها به اندازه یك دهه گذشته اقدام های اساسی انجام داده كه گرچه هنوز كامل نیست اما به پیشرفت های خوبی دست یافته است.
این مسئول با اشاره به اینكه سازمان تامین اجتماعی متكفل امور بیش از نیمی از جمعیت كشور بوده و سالانه بیش از 52 هزار میلیارد ریال به تجهیز و توزیع منابع اختصاص می دهد، اضافه كرد: این سازمان در صورت دریافت مطالبات معوقه در طول دولت های گذشته خود بدون شك امروز ارائه گر خدمات بهینه به جمعیت تحت پوشش خود بود.
معاون امور حقوقی و مجلس سازمان تامین اجتماعی به تعامل ویژه این سازمان با قوای سه گانه نظام اشاره و یادآور شد:این همكاری و تعامل در عالی ترین سطح ممكن قرار داشته اما اگرچه دغدغه های ما و نمایندگان مجلس در امور كارگران مشترك بوده اما امیدواریم در ادامه این تعامل، مجلس با جدا نكردن بخش درمان از این سازمان نگاه ویژه ای به این مساله و شركای اصلی آن داشته باشد.
در پایان این مراسم با اهدای لوح از 8 سال خدمات علیرضا محسنی تقدیر و سیروس نصیری به عنوان مدیركل جدید این سازمان در استان قزوین معرفی شد.
7388/8054 * خبرنگار: پریسا نوروزی * انتشار دهنده: رضا اسدی
۰ نفر