۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۷
کد خبر: 82239388
T T
۰ نفر
استان مركزی آماده اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسكن است

اراك - ایرنا - رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مركزی گفت: این استان آمادگی كامل برای اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسكن را دارد و تدابیر لازم در این راستا اندیشیده شده است.

رقیه یادگاری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ستادهای سرشماری در تمام شهرستان های این استان فعال شده و تبلیغات شهری نیز به صورت گسترده انجام شده است.
وی بیان كرد: این سرشماری به طور رسمی از سوم مهرماه جاری همزمان با سراسر كشور به صورت اینترنتی آغاز می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مركزی ادامه داد: مرحله اینترنتی این سرشماری تا 24 مهرماه جاری ادامه دارد و مردم می توانند در صورت تمایل سوالات این سرشماری را از طریق آدرس اینترنتی WWW.sarshomari95.ir تكمیل و در پایان یك كد آماری به نام سرپرست خانوار دریافت كنند.
یادگاری عنوان كرد: افرادی كه دارای كد آماری سرپرست خانوار باشند این كد را به مامور سرشماری ارایه می كنند و دیگر نیازی به تكمیل پرسشنامه به صورت حضوری ندارند.
وی گفت: سرشماری نفوس و مسكن به صورت اینترنتی ضمن صرفه جویی در هزینه های جاری این فرآیند، نقش موثری در كاهش وقت دارد و انتظار است دارندگان اینترنت در این راستا مشاركت خوبی داشته باشند.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مركزی اضافه كرد: زنگ سرشماری نیز سوم مهرماه در تمام شهرستان های این استان و در شهرستان اراك در مدرسه دخترانه فرزانه اراك نواخته می شود.
یادگاری بیان كرد: آموزش مدرسان این سرشماری در تهران پایان یافته، آموزش كارشناسان و معاونان فنی از سوم مهرماه و آموزش ماموران آمارگیر از 12 مهرماه ارایه خواهد شد.
وی اظهار كرد: مرحله دوم این سرشماری از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه به صورت رو در رو و تكمیل پرسش نامه از طریق مراجعه مامور به در منازل است است.
وی گفت: خانوارهایی كه پرسش نامه های خود را به صورت اینترنتی پر كرده باشند و كد آماری خود را به هر طریق گم و یا فراموش كرده اند می توانند در این تاریخ (25 مهر تا 25 آبان ماه امسال) كد آماریشان را با زدن شماره ملی سرپرست خانوار در سایت سرشماری بازیابی كنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مركزی افزود: افرادی كه در زمان مراجعه مامور سرشمار در منزل حضور نداشته باشند، مامور برای آنان كارت اطلاعیه خانوار غایب با كد مخصوص قرار می دهد كه این افراد نیز از تاریخ 26 تا 28 آبان ماه امسال به مدت سه روز فرصت دارند اطلاعات خود را برای این سرشماری یا از طریق اینترنت و یا از طریق تلفن تكمیل كنند.
به گزارش ایرنا، یادگاری عنوان كرد: استفاده از تبلت در این سرشماری جایگزین برگه پرسش نامه شده و سئوالات طرح شده نیز در حوزه اطلاعات خانواری و مسكن است و سئوالات حاشیه ای سرشماری های گذشته در این دوره حذف شده است.
وی گفت: به دلیل جمع آوری اطلاعات و پردازش آن در این سرشماری به صورت الكترونیكی است و استفاده از تبلت به جای پرسشنامه تعداد به كارگیری نیرو در این سرشماری نسبت به دوره های قبل به یك چهارم كاهش یافته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مركزی اضافه كرد: اطلاعات به دست آمده از این سرشماری برای تامین نیازهای اقتصادی و اجتماعی كشور است و این آمار نقش موثری در تصمیم گیری های كلان دارد و انتظار است مردم همكاری خوب و مطلوبی در اجرای آن داشته باشند.
جمعیت استان مركزی در سرشماری عمومی نفوس و مسكن سال 90 یك میلیون و 413 هزار و 959 نفر اعلام شد و پیش بینی می شود در سرشماری عمومی نفوس و مسكن سال 95 این رقم به بیش از یك میلیون و 500 هزار نفر برسد.
3005/6013 خبرنگار: معصومه صفری** انتشار دهنده: مژگان حیدری