۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۸
کد خبر: 82239170
T T
۰ نفر
استخوان هاي كشف شده در شوش باستاني نيست

شوش - ايرنا - رئيس اداره ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري شوش گفت: استخوان هاي كشف شده در محل تخليه نخاله هاي ساختماني در شوش باستاني نيست.

چند شهروند شوش روز چهارشنبه مقداري استخوان از اسكلت يك انسان مرده را در محل تخليه نخاله هاي ساختماني در حاشيه ساحل رودخانه شاوور در شوش مشاهده كرده و موضوع را به اداره ميراث فرهنگي اين شهرستان اطلاع دادند.
سعيد ديناروند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با تاييد اين موضوع گفت: در پي اطلاع شهروندان چند كارشناس ميراث فرهنگي به محل اعزام شده و استخوان هاي مذكور را بررسي كردند.
وي افزود:طبق بررسي اوليه به عمل آمده از سوي كارشناسان ميراث فرهنگي شوش استخوان هاي مذكور متعلق به فردي مي باشند كه بين 90 تا 100 سال پيش فوت كرده لذا ارزش تاريخي ندارند اما اين موضوع همچنان در حال بررسي است.
رئيس اداره ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگي شوش
افزود: اين استخوان ها به همراه نخاله هاي ساختماني از منطقه اي در شوش كه كار ساخت و ساز در آن صورت گرفته به محل تخليه نخاله هاي ساختماني منتقل شده اند.
ديناروند افزود:استخوان هاي مذكور تا روشن شدن وضعيت دقيق آنها در ميراث فرهنگي شوش نگهداري مي شوند.
وي همچنين در خصوص كشف يك آجر باستاني در محل تخليه نخاله هاي ساختماني در شوش گفت:آجر مذكور ارزش باستاني دارد و احتمال مي رود در ساخت و سازهاي اخير استفاده شده باشد با اينحال موضوع از سوي ميراث فرهنگي دردست بررسي است تا اين موضوع دقيقا روشن شود.
شوش از معروف ترين شهرهاي دنياي كهن است كه زماني پايتخت حكومت ايلام و پايتخت زمستاني پادشاهي هخامنشي بود.
شوش با داشتن آثار باستاني منحصر بفرد و اثر جهاني چغازنبيل در هفت تپه، پذيراي جهانگردان خارجي از سراسر جهان است.
محوطه باستاني شوش به عنوان هجدهمين اثر جمهوري اسلامي ايران تيرماه پارسال در فهرست ميراث جهاني به ثبت رسيد.
شهر شوش در 100 كيلومتري اهواز مركز استان خوزستان واقع است.
6068/7280
خبرنگار:مجتبي پناهي- انتشار دهنده:محمدعلي فريدپناه